Försäkring, hur funkar det?
Jag har nyss varit med Zigge hos veterinären. Han fick ta ett blodprov och undersökning och det hela gick på 2756.
Jag vet inte alls hur det funkar med försäkringen, täcker det blodprov och sånt? Ska man göra en skadeanmälan på webben, måste jag ringa in till dem? Har inte en susning om hur detta fungerar.
Någon vänlig själv får gärna hjälpa mig 🙂. Jag har Ifs stora kattförsäkring och självrisk på 2500. Skulle frågat när jag var där men jag mådde lite illa när Zigge skulle ta blodprovet så huvudet hängde inte alls med där… Zigge tog det mycket bättre än jag 😛Ska få svar imorgon så hoppas på att det inte är något alltför allvarligt…

Du kan gå in på IFs hemsida och göra en skadeanmälan där.
Du kommer att få ut det som överskrider 2500 och behöver katten till veterinären igen inom 100 dagar från första besöket så går det på försäkringen utan att du behöver betala.
Får katten medicin så går det också på samma självrisk.
Stolt ägare till tre La permer
#1 okej tack :) då hänger jag med. Då kan man direktreglera det från vetten om jag behöver gå dit igen?
En liten OT fråga, Selma har morrat/fräst lite på Zigge nu när han kommit hem. Beror det på främmande lukt?

Vissa veterinärer kan man direktreglera hos men det brukar kosta ett par hundra kronor.
IF brukar vara väldigt snabba på att betala ut ersättning så om det inte rör sig om jättesummor så kan det ju vara smart att betala och sen reglera själv hos IF.
Jag har gjort en anmälan och sen när jag varit på återbesök har jag bara ringt till IF och berättat hur mycket jag lagt ut och sen har de fört över pengarna till mitt konto.
Stolt ägare till tre La permer
Okej jag har för mig att jag såg en skylt hos min vett där det stod att de direktreglerar för typ 100 kr eller något. Men jag kollade inte så noga just då.
okej jo om det inte är några stora summor så funkar det ju.
#2 Det är rätt vanligt att de andra katterna reagerar på att det luktar främmande om den katten som har varit hos veterinären.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
#5 okej då vet jag 🙂
Gäller försäkringen även om man blir tvungen att avliva katten?
Så tråkigt att höra om Zigge! Jag har Agria försäkring och den gäller även avlivning.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
#8 okej jag ska försöka se om IFs också gör det.. Är fortfarande lite i chocktillstånd..
#9 I och med att du har den stora försäkringen så ersätter IF avlivning och omhändertagande av kroppen för max 3000:- Beklagar det som har hänt!