Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 639 ggr
hhejlollo
0

Oro ang smitta

Har kollat på animal planet och det var en tjej som fått hakmask av en katt genom att katten råkade trycka in klon i hennes hud. Är livrädd att få något sånt, hakmask eller spolmask osv via vår katt som är en utekatt! När man kliar henne trycker hon nästan alltid in klorna i huden på en, inte för att vara elak eller så! Åh, hur kan man förebygga det?:(

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Itchy
0

avmaska regelbundet

You can't spell Bitchy without Itchy

sagan
4

Hakmask och hjärtmask har aldrig påvisats hos katt i Sverige, vad gäller spolmask och bandmask lär du inte bli smittade om du inte äter avföringen. Tvättar händer gör man ju alltid efter att ha tömt lådorna så då lär du inte heller bli smittad.

hhejlollo
0

#1 det gör vi #2 tack! Vi är väldigt noga med hygien och spritar alltid händerna men är orolig att få nåt när hon trycker in klorna i en..

Sajtvärd på degus.ifokus

sagan
4

Ni borde läsa allt ni kan komma över så ni vet lite mer om katter och olika smittor så ni slipper oroa er allt för mycket.

Charlott_
0

Jag såg ett liknande program för några år sen. De va en tjej som jobbade på ett katthem eller ngt så tog hon upp en katt som fastnade med klon på bröstet. De blev rött å efter några dagar hade en mask växt inne i huden mitt på bröstet. Så fruktansvärt äckligt, tur att de inte finns i Sverige!  :P

[Mustangcab]
2

Animal planet  är underhållande men de har inte alltid rätt. Dessutom så tvätta händerna efter ni gjort rent lådan spriten har ingen större betydelse i de sammanhangen. Den används om man inte har tillgång till  tvål och vatten.

hhejlollo
0

#5 det var det jag såg! Så äckligt! #6 använder alltid tvål och sen sprit när jag hållt på med kattlådan eller städat djurens burar!:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Charlott_
0

#7 Sänds de nu med? Haha det va många många år sen jag såg de på teven :P Men du behöver inte oroa dig, de maskarna finns inte här! :)