Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1159 ggr
jossan_20
0

Kan katten åka tåg

Hej! Har en hon katt på 3 år. Som hatar o åka bil. Aldrig hört nån katt skrika så som hon. Så min fråga är kan jag ha henne på tåget om jag har en filt över buren ? Eller kommer hon skrika ändå?

LaSadie
0

Förmodligen. Men mina katter jamar mer på SJ's skrammeltåg än på de nya lite tystare tågen som nu finns.

Marinas Mix
0

Min katt hatar också bussar och bilar, men tåg går superbra. Då har hon eget säte och ligger så fint på sin filt.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

jossan_20
0

Fy fn o den sträckan jag ska åka är ju nästan bara gamla tåg. Har du gjort nå speciellt eftersom dina katter bara jamar?

jossan_20
0

2 Gud va skönt för din katt att hon / han kan åka tåg.

Magi-cat
0

Jag åkte mycket tåg med katt förr, långa sträckor. Det gick jättebra. Vi hade med en liten låda med sand som kisse snällt satte sig på, väldigt diskret :-) Man fick bara åka i sittvagn, rökare. Kisse avskydde att åka bil, men tåg gick bra… Han behövde inte sitta i buren hela tiden utan fick vara uppe. Vi hade honom i sele. Mest satt han i knät. Det gick som sagt jättebra och man kom i kontakt med många trevliga och hjälpsamma medpassagagerare. :-)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

jossan_20
0

Känner lite att jag behöver skriva att jag frågar om jag kan ta med katten på tåget är för dom två gånger jag har haft na i bilen har folk reagerat o trott att jag eller min kille misshandlar henne för hon skriker precis som om hon är skadad.

Magi-cat
0

Min katt levde rövare i bilen också, men med tåg gick det som sagt helt lugnt till.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Bine93
0

vet precis vad du pratar om. Åkte buss med Selma i 15 till vetten och hon jamade/skrek högt. Kändes skithemskt. Nästa gång ska jag försöka se om hon kan sitta i knät med sele kanske. 

Hon gillar inte att vara instängd. Vet inte om hon ogillar att åka bil/buss just men hon avskyr att vara instängd i buren.

Fialialej
0

Det finns ju åksjuketabletter som kanske funkar på katter också? Hon kanske mår konstigt när det rör sig helt enkelt.

"På natten är alla katter svarta"

jossan_20
0

7 tur att man inte är ensam om de. Tror jag ska prova o åka med henne. Hon kommer iallafal må bättre o va me mig än att nån kommer två gånger om dan.

LaSadie
0

När vi hade små plastburar så jamade mer och ville ta sig ut. Men när vi skaffade en ordentligt stor tygbur så var det mindre jam och stress från deras sida. Men faktiskt så ignorerar jag dom, de blir inte tystare av att jag pratar med dem eller ger dem uppmärksamhet. Har testat att lägga en jacka över för att minska ljudet men har inte hjälpt tyvärr :(