Förlamad i slutet av ryggen
Jag har tidigare skrivit om min katt som har varit dålig i magen. Imorgon skulle jag haft en tid hos veterinären här i Gävle, men kände att jag inte kunde vänta och åkte till Ultuna istället. Det slutade med att katten blev inlagd och jag fick åka tillbaka till Gävle och hämta hennes medicin och mat och sen åka tillbaka igen.
Dom tror att min skrutta är förlamad/förslappad i slutet av ryggen/början av svansen. Dom ska göra fler prover imorgon. Jag känner att det skulle kunna stämma. Bara här om dagen så pratade jag med min sambo om att jag inte tycker att hon går som den andra katten. Hon använder inte heller svansen på samma vis som min andra katt.
Har någon erfarenhet av detta? Kan man göra något åt det? Vad beror det på?
Nu har jag förstås inte sett din katt men en tjej som jag känner har en katt som flera gånger har haft problem med ryggen/bakbenen. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var men hon kunde nog inte hoppa. Jag tror inte att hon hade ont men hon gick konstigt.
Katten var till veterinär och djursjukhus flera gånger, blev undersökt och röntgad men inga fel kunde hittas. Varje gång blev hon efter någon vecka som vanligt igen. Ingen vet vad det var för fel.
Min katt har inte heller ont, men rumpan sluttar lite på henne och hon lyfter liksom aldrig på svansen. Jag har bara trott att hon har ett annat kroppsspråk än den andra katten. Det syntes inte något på röntgen heller, men veterinären reagerade på att det bara var att föra in termometern utan problem på henne. Har aldrig tempat en katt förr, men vad jag förstod det som så brukar dom knipa ihop rejält. Om hon är förlamad/förslappad så kan det ju förklara varför hon har läckt avföring också. Hoppas verkligen att dom hittar något imorn. Känns himla jobbigt att dom inte går ronden förrens 13.00 och börjar med tester och sånt efter.