Första musen
Var på djuraffären idag och köpte två möss. Cero fick en utav dem redan ikväll och fy fasen så kul han hade! I ca. 10 minuter lekte han med den innan han åt upp musen
Roligt att han hade kul också då musen var rätt dyr, men det förtjänar min lilla kille
Har dock lite dåligt samvete över det då jag är en riktig djurälskare och jag undrar verkligen hur musen hade det innan den blev till nedfryst föda
Film på lilla Cero som hade skit kul!:
https://www.facebook.com/photo.php?v=297618833718874&set=vb.100004122784270&type=2&theater¬if_t=video_comment
Jag trodde först att du köpte två levande möss!!! 😃
#1 Haha nej det gjorde jag verkligen inte ! 🤪 Skulle aldrig i mitt liv ha hjärta till det, men efter att jag sa att det var till min katt frågade personalen "levande eller frysta?". Jag sa ju direkt frysta 😮
trodde precis som #1, vart chockad först o sen ba jahaaaa! phew!
Men att personalen frågade om du skulle ha levande? Hur tänkte dom där?
Visst att dom fångar i naturen om dom är utekatter, men ändå.. O dom borde ha koll på att man inte får mata med levande djur också 😮
Hade personalen velat salja dig levande moss till dina katter, sa hade du ju kunnat pavisa dom lagen som forbjuder levande foda (om det ar ryggradsdjur) :P
Vet inte hur mossen kan ha haft det innan dom avlivades, men om du vill ge dina katter moss igen, sa kanske du har nagon reptil agare i narheten som foder upp moss som foder och kanske kan kopa darifran (sakert till ett billigare pris med).
Jo jag vet, hemskt att dom ens frågade det tycker jag! Men tänkte inte alls på lagen i det tillfället bara att "Nej, jag släpper ingen levande mus i huset som sedan ska jagas ihjäl!!!!!".
Men ska försöka tänka på det nästa gång om jag kommer på det :p
#2 Näe, känner ingen som föder upp möss till föda häromkring, de finns säkert men då måste man leta upp dem också :/
Köper också möss till mina katter som de kan latja med.😃
#6 Dom tycker ju att det är så oerhört kul! :)
Ja mina bruka hålla i dem för att de andra inte ska kunna ta den.
Oh det har jag banne mig inte tänkt på, att ge mössen frysta! Jag har ofta försökt ge katterna möss när de varit tinade, men NOLL intresse. :P Fryst kanske går hem. Tack för inspirationen!
#9 Haha, det var så lite så! Efter att den hade tinat lite mer åt han ju upp den :)
Jag hoppas jag har samma tur. :) Det vore så kul att kunna ge dem ett helt byte någon gång!