Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4518 ggr
Bine93
0

Tips på roliga tankelekar!

Jag tycker om att ha lite mer tankelekar med katterna. Jag har ställt en toarulle över torrfoder och katterna har fått lista ut har de ska få tag i den. Hade ingen plastmugg som jag tänkte ha och glas är lite för svårt att få bort.
Har även lagt torrfoder i ett glas, pokalglas från ikea, ett vanligt rakt och de har fått försöka få upp torrfodret ur glaset. De verkar tycka det är väldigt kul. De gick runt och spann och testade osv. 🙂

Söker mer tips på vad man kan göra för tankelekar nu när de i princip lärt sig hur de ska göra 😉. Antingen enkla grejer man kan göra hemma eller någon liknande aktiveringsleksak som finns att köpa till inte alltför dyra pengar. 

Kan tillägga att jag tränar trixs med dem som sitt, tass osv. och ska börja klicka in dem lite med 🙂

Så langa på med tips!

Bine93
0

puttar upp tråden :)

Nachtaktiv
0

Det finns ju leksaker som är speciellt designade för att katten ska få tänka och klura lite mer. 

På zooplus hemsida finns det ett märke av leksaker som heter "Cat Activity" (exempel på leksak:  http://www.zooplus.se/shop/katt/kattleksaker/interaktiva_kattleksaker/360231) 

Jag har själv sådana leksaker till min katt, även om hon inte använder dem så ofta. Men jag vet inte, tycker det låter som att dina katter kanske kunde vara betydligt mer intresserade? :)

Bine93
0

#2 okej tack för tipset :) Ser spännande ut :)