Klösa på träd.
Har tagit in en bit grov trädstam, nästan en meter lång. Har lagt den på golvet för kissarna att klösa på.
Men hur lär jag katterna att den är tillåten att klösa på?
Tips mottages taxamt.🤔
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
pudra med lite kattmynta på den
När jag fick hem klösbrädan till Simba så tog jag helt sonika honom och satte hans tassar på den och drog lite, tog inte många sekunder förrän han fattade vad han skulle göra och nu gör han det flera gånger dagligen.
Sätt stammen där de brukar klösa om du har en problemplats, de gör detta för att markera revir nämligen och oftast vid en plats där de passerar ofta.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Tack. Kattmynta i pulverform - finns det i Zoobutikerna?
Oscar Wilde.
Ja
Valeriana forte som är man mortlar och strör över.
Valeriana forte är ett sömnmedel, hur tänkte du nu?
Valeriana är en rot som heter vänderot på svenska. Det är extraherat ur denna rot så det är starkare än vanligt vänderot. Ingen katt kan motstå detta. De använder det när de fångar in vildkatter för att katalogisera dem. Den europiska vildkatten.
Men det ska inte ges en tablett i hel form utan det måste mortlas så att det blir pulver. Mina katter är fullständigt galna i den.
Men du har rätt, det ges som rogivande medel vid sömnbesvär och finns att köpa receptfritt på apotek eller hälsokost.
Där ser man…
Tackar - får ge mig ut på jakt o se vad jag får tag på.
Oscar Wilde.
Det finns annars kattmynta som spray! Det skulle ju kunna vara ett alternativ när man vill att doften ska sitta kvar. Här är ett exempel: http://www.zoo.se/produkter/katt/kattleksak/kattmynta.html
Himla bra!!! Varmt tack.
Oscar Wilde.