Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1188 ggr
Herrman Hellvi 86
0

ang min kisse

Hej! Jag undrar en sak angående min fina lilla kisse. Herrman är 2 år gammal och när jag köpte honom såg han ut som vilken liten bondkatt som helst. Men nu när han har vuxit på sig lite så ser han lite annorlundare ut. Han är väldigt smal och långa ben. Han älskar vatten och bada i badkaret. Han äter väldigt mycket men håller sig väldigt smal. Det ser absolut inte konstigt ut men han är smal och långa ben. Han pratar väldigt mycket och föredrar att vara inne och mysa. Tänkte kolla om det finns nån där ute som kanske kan svara på vad om han är nån bland ras eller vad han kan vara för kisse:)

Maria
6

Det låter precis som vår Moritz.

Äkta huskatt😃

Långa, höga ben och var som ung väldigt smal. Älskar att bada eller duscha. Pratar med de mest märkliga ljud.

Det är förmodligen bara hans personlighet gissar jag.

/Maria

Cazzos
0

Har du en bild på honom? 😃

NeoCleo
0

Vår Neo är likadan, långa ben, lång kropp och smal, trots stor aptit. Hans bror PomPom är mindre och mer buttig, så det är väl olika gener som slår igenom helt enkelt.

De är helt vanliga huskatter.

Herrman Hellvi 86
0

Tack för era svar:) ska fixa en bild på min Herrman!

Herrman Hellvi 86
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur lägger man upp en bild här?

Herrman Hellvi 86
0

Där är min Herrman:(

Herrman Hellvi 86
0

Vad tycks?

Herrman Hellvi 86
0

Nu fick ni 2 bilder på min kisse Herrman. Men ni tror fortfarande att han är bondkatt? Mvh Pia

Sploutt
1

Har du ingen stamtavla på Herman så är han en huskatt. Han var väldigt söt :)

JontaK
3

Huskatter kan ju vara blandade lite hur som helst, dessutom finns huskatter med alla möjliga olika utseenden och egenskaper.

Finns det ingen stamtavla är det en huskatt, finns stamtavla är det en raskatt. 🙂

NeoCleo
4

Precis som de andra skriver är han en huskatt och en bondkatt. De kommer i alla varianter, storlekar, färger och längd på pälsen. Det är det som är tjusningen med en huskatt tycker jag!

Cazzos
0

Hans huvud (på den andra bilden) påminner mig lite om Devon Rex av någon anledning, kan vara öronen i samband med ögonen och ansiktsformen 😂

Herrman Hellvi 86
0

Tack allihopa. Han är väldigt speciell på bara bra sätt. Han är helt underbar! Han väger 5 kg nu men han går bara upp mer och mer. Men det är bara muskler. Jaha vad kul att han påminner lite om din katt. Han är stor och muskulös:)

Herrman Hellvi 86
0

:)