Gelé, sås eller paté?
Vilken slags blötmat är bäst? Gelé, sås eller paté?
Hemma hos mig till mina katter är paté bäst, de blir lätt dåliga i magen av bitar i sås och gelé. Men det gäller mina katter, vad som är bäst för alla andras kan jag inte svara på! Det jag tycker är viktigare är att det är spannmåls- och sockerfritt! :) Sen tror jag inte det spelar någon roll om det är bitar eller paté.
Mvh Linn
Prova dig fram, alla katter tycker olika! :D Men kolla så det är ett helfoder för vissa sorter är bara tänkt som "godis" och innehåller inte allt en katt behöver. :)
Hos mig är sorter i sås bäst :)
Sås är en favorit hos mig, ger man i gelé så blir bara gelén äten och paté ratas helt. Som sagt ovan så är det väldigt individuellt vad de gillar :)
Min katt äter paté, får han gele äter han bara ut den och inte själva köttet ;)
Min katt älskar allt men jag tycker att patén är lättast att göra i ordning.
Mina äter och älskar allt, men matte föredrar sås! Tycker gelé ser så snuskigt ut och paté ser ut som barnmat! 😕
Sås!
Jag blandar till mina men de med sås och gelé får jag mosa ihop, annars så slickar de bara i sig såsen eller gelén!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Mina föredrar gelé, sås går också bra men paté vägrar de äta. De slickar på maten till en början, men sedan äter de bitarna så det är inga problem. Men jag är "elak" och de får småportioner så gelé och sås tar slut snabbt så de måste äta bitarna också eller äta torrfodret som ligger i en jobbig pillautomat.. :P