Hur många kullar?
Får man ta på ett år. Jag ser en annons där det tagits 4 kullar under senare delen av 2013.
Du får ta 2 kullar/år utan tillstånd från Lst.
Inte 4 då😂
De har 10 honkatter och 4 hankatter. Och så driver de en kennel. De försöker sälja både kattungar och någon vuxen hona.
Har du mer än 9 katter över 12 månader behöver du tillstånd av lst även för det.
Det finns också begränsning på hur många katter som man får sälja på ett år utan tillstånd.
Är det hon från Ängelholm?
Tänkte det samma. Men kvinnan från ängelholm har haft minst 6 kullar förra året och 1 detta året.
# 4 Ja jag vet att man måste ha tillstånd för mer än 9 vuxna katter det var därför jag skrev ut antalet. Hen försöker göra sig av med några honor på blocket förutom kattungar. Hen driver en kennel. Hen bor i Lund. Hen har dessutom en hemsida.
Aha! Då vet jag. Hon har ju trots allt 14 vuxna och två kullar med ungar enligt hemsidan och annonserna.
Varav ingen har stamtavla. Hon är en ren och skär BYB.
När det gäller katter. Men när det gäller hundar så är de väl rasrena?
Yes.
Däremot erkänner hon själv att hon tog minst 6 kullar på katterna 2012 och har tagit 2 kullar (+ 2 på blocket) inom loppet av två månader 2013. Plus hundvalparna.
Man börjar ju fundera hur hon får lov att avla på hundarna när hon använder katterna som bebismaskiner.
# 12 Var erkänner hon det?
Detta är kopierat rakt av hennes sajt och satt i kronologisk ordning.
2013-12-13 Kitty och Calvin Klein fick 4 kattungar
2013-12-10 Mandy och Calvin Klein fick 3 kattungar
2013-12-03 Gucci och Hugo fick 3 kattungar
2013-11-26 Gucci och Hugo fick 3 kattungar
2013-11-26 Tova fick 9 valpar 6 hanar och 3 tikar (hund, ej relevant)
2013-11-16 Izza och Hugo fick tre kattungar
2013-07-02 Silver och Hugo fick fyra kattungar
2013-04-25 Tova fick 9 valpar 3 hanar och 6 tikar (hund, ej relevant)
---
2012-05-27 Kisen fick 5 kattungar
2012-05-12 Kitty fick 4 kattungar
2012-05-04 Tindra fick 5 kattungar
2012-03-08 Tova fick 7 valpar 3 hanar och 3 tikar/ (hund, ej relevant)
2012-02-04 Izza fick 4 kattungar
2012-01-28 Kisen fick 3 kattungar
2012-01-16 Callie fick 5 kattungar
# 14 TACK!
Det är bara att kolla med Länsstyrelsen Skåne om hon har tillstånd för sina vuxna katter och för kullarna.
# 126 Jag vet😃
Hon från Ängelholm har haft minst 3 kullar detta år då jag håller koll på blocket och detta är hennes 3:e annons med nyfödda perser/ragdoll!!
Heter det kennel på lagspråk ifall man föder upp katter?
# 18 Har du kollat om hon har tillstånd?
Vet inte om det finns någon term för kattuppfödning på lagspråk. Katteri eller kattuppföding skulle jag använda.
De påstod på lst i Skåne att det heter kennel.
Det heter Katteri inte kennel.. Nä jag har inte kollat det och jag har fråga henne utan svar men jag tvivlar starkt på det
Kvinnan från Ängelholm har tillstånd, är anmäld till Länsstyrelsen.
Riktigt tråkigt att hon fått tillstånd. Hon använder ju katterna som maskiner verkar det som. Konstant ungar med rinnande näsa och ögon, och honor med tovor och smuts.
Nu kanske jag är orättvis, men jag tycker att det borde vara riktigt hårda regler för såna tillstånd.

#24 hur många kullar/katter har hon tillstånd för?
Stolt ägare till tre La permer
#26 jag kommer inte ihåg, ringde för flera månader sen. Vill någon annan luska i det är det i Örkelljunga kommun hon bor i, inte Ängelholm eller Klippan som det står i många annonser.
"har tillstånd för uppfödning av 6 kullar per år och försäljning av dessa, men hon behöver eventuellt utöka sitt tillstånd för att även gälla hållande av katt." lst Skåne
6 kullar per år? Ja hon behöver nog utöka tillståndet för att hållande av katter då hon försöker göra sig av med några av sina honkatter.
Då har hon mao inte sökt tillstånd för att hålla fler än 9 vuxna katter.
# 29 Av samtalet så förstod jag att så inte var fallet. De har 10 vuxna honor och 4 vuxna hanar enligt uppgift på hemsidan.
Är det inte så att en katthona i avel har ett maxantal kullar hon får ha under sitt liv? (vet att det är så med hundar) Och gäller inte något liknande med avelshanar? Har för mig (men kan ha fel) att Simbas morfar kastrerades av den anledningen. Tror han hette sagorikets lancelott. Vet iallafall att den bjässen har många avkommor.
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Nej, det finns ingen sådan regel för katter. Hunden du nämner användes antagligen i avel inom SKK och så har SKK någon sådan regel. Det faller inte under någon lagstiftning utan det handlar om enskilda förbund som kan formulera sådana regler och det har inget kattförbund gjort.
Ok låter lite konstigt i mina öron. Har säkert tolkat det fel då. Katten kastrerades kanske bara för att ägaren tyckte att det var dags för den att bara vara familjekatt istället.
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Det är möjligt att någon fristående rasring har en sådan regel. De flesta har det dock inte.