Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1105 ggr
[trh]
0

Ica portionpåsar mjukmat

Någo som vet näringsvärdet för ICA's portionpåsar? Jag hittar inte det på påsarna eller förpackningarna. Blir svårt att veta vad som är en rimlig dagsgiva.

[trh]
1

Är här ingen som utfodrar med ICAs portionpåsar som vet? Hur kan jag annars få reda på näringsvärdet så att jag kan räkna ut kcal behovet/dygn?

MonicaLagerquist
1

Stolt ägare till tre La permer

[trh]
0

#2 Tack där har jag redan kollat och kan inte heller där se att de nämner näringsvärdet.

MonicaLagerquist
6

Nu har jag mailat till ICA får se om jag får något svar.

Stolt ägare till tre La permer

[trh]
2

#4 vad dumt av mig, det kunde jag också tänkt på! Du får jättegärna dela med dig av svaret!

[trh]
1

I ICA's multimix med Kalkon, Anka/And, Kyckling & Oxkött är det ungefärliga näringsvärdet för samtliga påsar 75 kcal/100 g om någon annan än jag var intresserad :)

Sarah-S
1

Ok

Det blir ca 3.1kJ/g dvs samma som Mjau konserv

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Jessicahagstrom94
1

Köpte såna där ICA påsar i helgen för att vi fått för oss att de ska vara ganska bra, kommer hem och det luktar SATAN. Inget jag tänker ge mina katter, vill gärna kunna bo där jag också.

[trh]
0

#8 Jaså, inget vi märkt av mer än att det luktar just kattmat. :)

Jessicahagstrom94
0

#9 Jag lyckades få med mig en kartong som någon hade varit in i också, en av påsarna var lite öppen.. så det var bara till att åka tillbaka, sen vågade jag inte köpa en ny för jag tänkte att om det luktar så illa som den där gjorde så vill jag inte ha det i köket.. :o

sagan
2

Om en påse var öppnad är det troligast att det ruttnat och därför luktade. Icas kattmat luktar faktiskt lite gott tycker jag 😎

[trh]
0

#11 instämmer ;)

rumpenstiltzkin
0

tycker inte heller det luktar mer än kattmat gör :)

min ena misse äter icas portion då hon blir så lös i magen av mjau :(

OberonsMatte
0

#8 Icas portionspåsar luktar normalt sett inte värre än andra. Vissa Whiskas-sorter luktar däremot starkt.

Sajtvärd Katter iFokus

Caifig
0

Vadå illa? Jag tycker blötmat (iaf Mjau, Bozita och ICA) luktar gott 😃

Jessicahagstrom94
0

Då fick jag nog med mig ett dåligt exemplar hem :) får kanske övertala mamma att testa igen. ;)