Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 842 ggr
cokolada
0

ont i magen?

Katten lutar sig fram ganska mycket när hon sitter ner, jag har förstått att detkan vara ett tecken på magont. och nu när jag ville ta upp och hålla upp henne så börjsde hon jama högt, nästan mot att fräsa. Jag märkte då att det var något med revbenen, så jag tryckte bara lite för att se och hon vred sig och jamade högt :( jag förstår att jag får ta oss till veterinären, men de öppnar först på måndag. Vad tror ni? Är det så brådska att åka in nu? Hon äter annars och går på lådan som vanligt och är precis kelig som hon brukar vara. Kan det vara något med inre organer? Det är en innekatt(jag har två st totalt)

[[pimey]]
1

Jag skulle inte tveka åka in redan nu. Att åka in på helgen är dyrare men eftersom du känner något och hon reagerar så åk in. Katter är duktiga på att dölja sin smärta och det kan vara allvarligare än vad det ser ut och vips så kanske hon blir sämre. Något organ kan som sagt vara skadat.

cutepoison
0

Ring jouren och rådfråga. Dem säger till om man ska åka in akut eller kan vänta till en vardag! Det är röd dag på måndag också så vänta inte på det!!

[Forest]
0

Måndag är röd dag så de lär inte ha öppet fören Tisdag. Jag hade ringt jourhavande veterinär, är katten utekatt eller innekatt? 

Men som sagt ring vetten jag anser det låter lite för akut för att låta bli ringa.