Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 755 ggr
Omie91
0

Nu är hon hemma! Fråga....

Nu har vår tredje katt (Isis) äntligen fått komma hem! Hon har fått bo i ett eget rum nu över natten. Vi har spärrat av rummet från resten av lägenheten med en dörr av kompostgaller. Det har gått väldigt bra med våra andra katter som får titta på henne genom gallret. Alla har nosat på varandra genom gallret också.

Speciellt vår ena katt, Melvin, och Isis nosar på varandra och pratar med varandra hela tiden. Idag kom Isis och nosade på Melvin och vände sig sedan om med svansen i vädret och tryckte rumpan mot gallret så att Melvin kunde lukta. Detta har vi sett 2 gånger nu. Om jag inte misstar mig så är detta något positivt? 🤔

Alla katter är kastrerade.

Uppskattar svar! 🙂

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

OberonsMatte
6

Ja att erbjuda en annan katt att lukta i rumpan är en väldigt vänskaplig gest som innebär att katten känner tillit till den andra. Genom att lukta i varandras rumpor lär katter känna varandra och är alltså ett sätt att presentera sig för varandra eller bekräfta en redan etablerad relation.

Sajtvärd Katter iFokus

Omie91
0

#1 Tack så mycket! Vad skönt att höra! 🙂

- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

Omie91
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en lite slarvigt tagen bild på Melvin och Isis. De fann varandra efter bara några timmar och kurrar, spinner och sover ihop nu. När Melvin är på andra sidan gallret och umgås med Roger (eftersom Roger & Isis inte är riktigt lika goa vänner än) så sitter Isis vid gallret och väntar så fint.

Lilla gumman älskar laserpekare (vilket jag redan upptäckte på katthemmet). Hon blir som hypnotiserad! Lite avvaktande mot människor är hon men hon har ändå lagt sin tass i min hand ett flertal gånger när hon försöker fånga den röda pricken. 
Igår strök hon sig också mot min hand efter att ha studerat mitt och Melvins umgänge. Hon drog sig dock tillbaka när jag fnissade (det lät väl som att jag fräste).
Kan ju tilläggas att Melvin är vår "ex skyggis". Han kom hit som en riktig räddhare och har förvandlats till världens mysigaste katt på 1,5 år. 🙂

- Christopher Hitchens

Christopher Hitchens