Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 8159 ggr
[Sandi92]
0

Hyllor till katter

Vi har inte så gott om plats på golvet i vår lägenhet och kan därför inte ha något stort klösträd. Därför tänkte vi sätta upp hyllor på en av väggarna som katten kan hoppa/klättra och ligga på.

Har ni några tips på vad för hyllor man kan använda, var man kan köpa dem och hur man bör sätta dem? Finns det särskilda hyllor för katter?

[Vanilla~]
3

Vill bara informera dig om Kattens no.1 klösträd ifall du missat. Jag har modellen Eiffel och den tar inte alls upp mycket plats.

http://www.supercat.se/klostrad/kattens-nr1/eiffel-klostrad.html

När det kommer till hyllor så kan du kolla Ikea. Dem har enkla hyllor som du kan sätta på väggen på olika höjder.

Caifig
0

Det finns också klösträd man kan fästa på väggen, vet inte hur bra dessa är dock. Dyra som attan också! Men man kan ju kika runt och kanske få lite idéer hur man själv kan göra.

thea_thea
3

Dra till ikea, köp hyllor, skaffa någon slags matta/klösbar sak och limma fast, sätt upp och done!

Niiinah92
2

Jag köpte vanliga hyllor på IKEA i olika storlekar osv. Tanken var att sätta upp den runt om i allrummet i olika höjder så de kunde springa runt hela rummet om de ville. Viktigt är att de kan komma ner från flera håll så de inte blir "fast" på nått ställe om någon hänger efter. 

Har än så länge inte fått upp dem dock för ingen borr lyckas ta sig igenom mina väggar, inte ens en betongborr gör mer än ett märke *suck*. Jättetrist för min hankatt behöver verkligen det utrymme som hyllor skulle ge 😕

Ett annat tips är att kolla http://jacksongalaxy.com/category/catification/climbing-perching/ där kan du säkert hitta inspiration.

rumpenstiltzkin
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satte precis upp lite hyllor idag! Huset var inte riktigt planerat, men min sambo tyckte det skulle va roligt och katten tyckte ju uppenbarligen om det så ska sätta fast den också :)

Åkte och köpte det mesta på Ikea, dom andra delarna är från gamla trasiga klösträd som vi återanvände bara :D

Står ett mellanhögt klösträd på golvet också som dom kan hoppa upp  till hyllan ifrån.

Silvestris
0

Vilka hyllor som helst funkar ju, se bara till att de är väl förankrade i väggen.