Gå på besök med katten?
Som de flesta vet brukar hund ägare ta sin hund på besök. Men kan man gå på besök med katten på samma sätt? Jag hade en katt som följde med mig till mamma och pappa på besök nästan varje dag(han gick frivilligt efter mig) Åsikter och erfarenheter tack :)
Katter är väl mer revir-tänkande än vad hundar är. Har personen man besöker en katt också, så skulle jag inte ta med min. Risken för bråk kan ju vara rätt stor då, beroende på katterna.
Beror ju på hur långt det är också.
Jag skulle inte ta med min katt på besök, då hon har svårt för nya människor och inte känner sig trygg i nya miljöer. Så det vore väldigt stressande för henne, och det är ju dumt.
Så det beror väl på katten och situationen (:
//Jessie
Mina katter älskar att åka på äventyr, hotellrum är värsta lekparken i deras ögon. Däremot så är min ras väldigt aktiv och det måste vara "kattsäkrat" hos den man hälsar på annars är risken att katternas besök inte uppskattas.
Dock anser jag att det är mer besvär än nöje att ta med dem eftersom jag måste ha koll hela tiden. Så de är för det mesta kvar hemma
Om någon har husdjur själva skulle jag ALDRIG ta med dem
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Jag tar ofta med mina katter, hanen har jag inte hunnit göra det så mycket med iom att han varit fertil och då är dom ju lite känsligare ang reviret osv, men tog med honom över julen igår iom att han är kastrerad nu och det gick jättebra, han var modigare och mer framåt än jag brukar se honom i sociala situationer hemma.
honan verkas vara mer bunden till oss än till sitt revir och har inga som helsta problem att följa med på turer till släkt och vänner, hon älskar utforskandet och hälsa på nya människor.
igår var jag som sagt hos min mor över julen och tog med mig katterna för att dom inte skulle behöva vara ensamma, min mor har också katter, och det gick som sagt super.
Men jag vet att man inte skulle kunna göra samma sak med min mammas katter, dom skulle börja felkissa och sluta äta, det är vad dom gjorde när min mor var tvungen att lämna lägenheten i någon vecka pga brand i fastigheten.
Så man bör ha en katt som är van vid resor och som verkar bekväm med det, så från katt till katt helt enkelt
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Jag tog med både katten och hunden igår när vi firade julafton hos mina föräldrar, gick hur bra som helst. De har dock bara hund och ingen katt, hade de även haft det sistnämnda så hade hon nog inte kunnat följa med men hunden känner hon så det var inga problem alls :)
Jag tycker det är bra o träna katten o resa lite då o då.Perfekt om man kan hälsa på någon timma kanske hos en vän utan djur. Jag har med en liten reselåda också. jag gjorde alltid det med mina gamla kisse , han var enkel o ta med för han var så van o snäll.
Borde börja gå på besök med mina killar nu och då tänkte jag :) Skulle sekert vara bra :)
Tar med mina missar nästan varenda gång jag åker bort till någon i familjen. Syrran har också två hundar och det fungerar utmärkt. Dock tycker hundarna inte det är lika kul när katterna busar med deras svansar. Kan också tillägga att min familj ber mig ta med katterna varje gång 😃 jag känner mig inte lika uppskattad längre när de blir besvikna när missarna inte är med!!!!