Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3016 ggr
The-a
0

Lukta på nagellacksborttagning!?

Hej, min katt som är ett år och några månader luktade på nagellacksborttagning (från Lindex i en sån burk man bara stoppar ner fingret i) och hon sprang iväg och så gick jag efter och det såg ut som att hon blev nästan lite tårögd, men jag ha inbillat mig det..

Är det farligt för en katt att lukta på det? 

Jag tittade på hela tiden och vet till 100% att hon inte fick något på sig eller i sig. 

Hjääääääääälp :(

Niji
0

Jag hade en katt som luktade på ett nagellack en gång och han fick inget på sig men däremot så rynkade han ihop hela huvudet. Märkte ingen skillnad på honom förutom att han inte ville gå i närheten av nagellack längre :)

Mind of a queen, heart of a warrior

ScarletMajesty
0

att lukta lite en gång är ingen fara, lukten är väldigt stark så att ögonen tåras är nog ingen fara, det tvättar även bort eventuella mini mängder han kan ha fått på sig. Mina katter är nyfikna och luktar ofta på mina nagellack och bomullstussar då jag tagit bort nagellack med. De rynkar på nosen för doften och går därifrån.  Tror det inte är någon fara alls,  han har nu lärt sig att inte vara för nära :p

Jessicahagstrom94
0

Nej ingen fara att lukta, det är bara en väldigt obehaglig och stark doft.🙂

Scorpio97
0

Min lilla katt har luktat på alsolsprit (satt och rengjorde ett sår). Hon går nu långa omvägar varje gång hon ser att jag har flaskan framme. Tydligen gillade hon inte lukten (;

//Jessie