Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 888 ggr
AlexKatt
0

Kattvakt

Hej! Jag skulle vilja ha lite tips på vad man ska tänka på vid letande av kattvakt, tips kanske? Jag bor i Göteborg, kommer att behöva vara borta i två veckor :( Finns det kanske något tråd om det? Jag har inte hittat något…

decembercelsius
0

Jag bor i Göteborg, skriv PM :)

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

jnielsen
5

Jag bor inte i Göteborg, men har ett smådjurspensionat som jag trivs bra med. Det här ägs av en kvinna som driver detta som ett företag tillsammans med liknande verksamhet. Dvs hon satsar allt på att det ska vara så bra att kunder kommer tillbaka och att hon kan tjäna pengar på det, det är ingen hobbyverksamhet utan hon har höga krav.

Hon kan visa upp boendet när som helst, inte bara på avtalad tid när hon hunnit städa utan hon är så trygg i sin skötsel att hon vet att hon alltid kan ta dit kunder. I kontraktet står att ägaren samtycker till att hon tar dit veterinär vid behov, en trygghet för mig då det är viktigt att mina katter får rätt vård när de behöver. 

Hon ställer upp på vilka krav som helst; utfordringstider opch antal ggr per dag, antingen om de ska ha eget foder med eller äta av det hon erbjuder i priset, hon kan sköta pälsvård, medicinering, diabetessprutor och annat. Dessutom så tar hon sig tid att kela med katterna.

Hon har hundpensionat också, i en annan byggnad, min mamma lämnar sina hundar där och hon rastar, rastar och rastar dem tills de är rent slutkörda. hämtade faktiskt hem dem idag efter två veckors vistelse; de är i PERFEKT skick!

Dessa sakerna gör att jag känner mig trygg med detta pensionat…

annzoo
1

Jag var borta i 2v och hade både hund och kattvakt men de var iofs mer krävande än bara om det bara hade varit att vakta katter.

Börja leta i god tid, kanske finns någon släkting, vän eller liknande som kan bo hos dig medan du är borta eller vistas där större delar av dagen? Jag skulle iaf tycka de skulle kännas bäst att ha dem katterna hemma istället för på pensionat.
Då man hittat kattvakten är det viktigt att göra upp vad som gäller: utfodring, skötsel, veterinärvård (om något skulle hända) mm. Kontaktnr till dig eller någon annan som kan ringas om det är något.

sabines
1

Hej! Vet att det finns en sida, grannar.se, där man kan lägga ut annonser om allt från att passa växter till att vara barnvakt. Både sökes och finnes. En vän till mig brukar passa katter från den sidan ibland! Kan ju vara värt ett försök iaf!

Gatukorsning
0

Vad du än hittar (pensionat, granne, kompis, familj, kompis bekant eller va det nu kan vara) så skriv ett noga formulerat kontrakt där verkligen allt ska stå med.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!