Tur vi har två!
Fick hem två kattungar förra veckan och jag säger då det, tur vi har två! De leker, sover och till o med äter ihop ^^ Givetvis är de själva med men mestadels av tiden är det ju faktiskt bus som gäller ;)
Mossan från adventsljusstaken låg utspridd i hela köket en morgon, trodde de försvunnit spårlöst en eftermiddag (panik!) tills vi hittade dem sovandes under soffan, de har bajsat på ett täcke så det kom på en filt som var tänkt till julklapp också, kul! De har rivit ner datormusen så den flögit iväg till andra sidan rummet två gånger, klättrar runt på köksstolarna som om de vore klätterbanor, druckit gran-vatten och barrat ner hela golvet ^^,
Visst är dem härliga! Längtar dock lite tills när de blir äldre och gosiga ;) Men såå bra att det blev två, dem har så mycket glädje o trygghet hos varandra :)
Absolut! Jag vet själv vilken skillnad det blev när vi fick två.
Vi hade Pojken som var född i maj 2011 och sa att vi bara skulle ha en, eftersom sambon är allergisk mot katter. Men i oktober samma år som Pojken föddes hittade vi en sjuk, ynklig, halvdöd kattunge som vi plockade in. Hon fick namnet Nina och är antagligen född några månader efter Pojken.
När de släpptes ihop efter att hon återhämtat sig så förstod vi varför man ska ha två katter! De gjorde allt ihop; sov, busade, tvättade varandra, levde rövare på nätterna osv osv 😃
Komiskt, skrev förut idag en tråd om fundering på en kompis till min kattunge :). Ska nog följa denna tråden ;)
#2 Ja det är ett hett tips! Tänkte lägga in lite bilder på dem med i veckan, svårt o få bra bilder eftersom de nästan aldrig är stilla bara xD haha
Härligt med två små busfrön samtidigt!
Det jag reagerade på är dock att de har "bajsat på ett täcke"…? Varför gjorde de det? Hur ser lådsituationen ut?
Anledningen till att jag frågar är för att du ska förstå att felbajsande och felkissande inte är normalt för katter och om det sker måste man agera direkt och försöka lista ut vad det beror på och åtgärda det så att det inte blir en vana.
Sajtvärd Katter iFokus
Tänkte även skriva att granvatten är giftigt för katter så ett tipps är att täcka över foten med något ex folie, eller ett gammalt glasslock som du klipper hål i och placerar runt granfoten. Folie kan ju locka små kissar och de är inget man vill ha i magen :)
Mysigt att de har varandra att busa med :D
Och av just denna anledningen med detta härjande så vill jag faktiskt inte ha kattungar.
Söta? Oh ja.
Jobbiga och härjiga? Oh ja.
Jag hade tre moderslösa ligister boendes med mig under några månadr för ett par år sedan. Fick inte sova en blund…haha!
Nä, gamla ruggslitna försiktiga hittekattsskyggisar passar mig mycket bättre. Men jag beundrar som orkar med kattungar, det gör jag verkligen.
Lycka till TS med dina två små busungar!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Mina är verkligen underbara ihop men de förstör inte och bajsar/kissar inte utifrån lådan. Det var svårt de första två veckor när de ville busa på sängen men vi la de på golvet varje gång de gjorde det så nu kommer de bara upp på sängen om de vill sova med oss. Nu är de 5 månader (22 veckor) och har varit med oss i 6 veckor. Det känns som de har alltid varit här!! Så glad att jag valde att ta två.
#8 Åh! Leka i papperskasse!!!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
#8 Papperskassar är jätteroliga, men tänk på att klippa upp handtagen ifall katterna leker med den. Katter får panik om sticker in huvudet genom handtaget och får den prasslande påsen efter sig när de försöker komma loss.
Första gången det hände en av mina katter höll ljudet på att skrämma slag på både katten och mig!
Sajtvärd Katter iFokus
#10 Jag tänkte inte på det! Tack för tipset, jag ska göra det. :)
Stackars katt, haha! Och dig!
De bajsade antagligen på täcket för det såg ut som f*n i sovrummet, de hade lyckats få upp dörren dit när vi inte var hemma. Hade låst in dit men nyckel hade visst inte fungerat ^^ Så katten tog nog det som en svinstia rent ut sagt. Det har ju bara hänt en gång så inget varken före eller efter :) Annars hade man ju börjat undra vad som stod på tok.
O Tack för tipset om lock på granfoten, får fixa det i helgen :) Tyvär åker nog granen ut på annandagen då den håller på att barra ihjäl oss :/ men men.
Kul med så många kommentarer i vilket fall! :)
Btw, katterna är överlyckliga i alla pappkartonger ^^ haha, springer in o ut ur dem, hoppar på dem, stänger in varandra osv ;P
KATT HJÄRTA PAPPKARTONG = SANT!🤪
Hände nästan varje dag när min mamma passade en katt mamma med 5 ungar att alla ungarna försvann helt plötsligt sen hittar man dom på något konstigt ställe :P
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker