Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 648 ggr
Plingen85
0

Åka bort under julen

Vi ska till mina svärföräldrar för att fira jul, tyvärr kan inte katterna följa med men de bor ca 30 min bort ifrån oss.

Ska vi försöka hitta en som tittar till dom då och då eller kan vi åka hem och gosa, fixa katt låda och fylla på med mat tex kväll och morgon?

jag tror att vi kommer åka den 23e på morgonen och komma hem fördmodligen kvällen den 24e.

OberonsMatte
0

Ja, då bör någon gå dit måndag kväll och tisdag morgon för att rensa lådorna, fylla på mat och se så att allt verkar ok med dem.

Sajtvärd Katter iFokus

Imasy
0

Jag tror ju att det kan bli svårigheter att hitta kattvakt på julafton. Bor ni så nära hade jag åkte hem på kvällen den 23:e och sedan på morgonen den 24:e och kollat till dem.

Så har ju vi gjort med hunden t.ex. Ja alltså inte en gång på morgon/kväll, men att hund har fått stanna hemma om man har åkte hem efter ett par timmar och rastat och sedan återgått till firandet.

Plingen85
0

Ok men va bra då funkar det så som jag hade tänkt. Hade annars gärna tagit med dom men svärisarna har 2 hankatter som förmodligen inte kommer uppskatta de små töserna. Så ser hellre att de är hemma i tryggheten. Tänkte köpa ny aktivitetsleksak åt dom och sätta ut den också.

OberonsMatte
0

Usch vad jag läser slarvigt… Bor de bara 30 minuter ifrån er borde ju absolut någon av er kunna åka hem till katterna på kvällen och på morgonen. Jag läste 30 MIL!

Sajtvärd Katter iFokus

Plingen85
0

haha nej 30 mil då hade jag skaffat kattvakt för länge sen alt lämnat dom till min mormor. Nu har vi turen att det är ca 30 min beroendes på trafik (nyköping-järna). Men jag kom och tänka på allt sånt nu, är ju första julen med de små håra busarna (som redan klättrar i julgranen)