Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1048 ggr
Bine93
1

Namntips Hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort en namntråd tidigare, men nu visar det sig att Bastian är en flicka :). Veterinären dubbelkollade könet under vaccinationen :). 

Så kom gärna med tips på fina flicknamn :)

Lillan är för övrigt 15 veckor. Hon utforskar flitigt lägenheten, har redan tagit för sig av maten, vattnet och gått på lådan :). Har endast en bild, den jag tog på henne för länge sen när jag hälsade på för att välja.

Men hon kommer garanterat få en egen bildtråd senare ;)..

Bine93
0

Det är lilla tjejen till höger :)

Bine93
0

Nytagen bild :)

[Kittekatt]
0

Åh så söt hon är! Här är några namn som jag tycker skulle passa henne. :)

Doris, Rita, Fiona, Esmeralda, Rebecka, Nike, Simone, Ester, Märta, Kajsen, Agatha, Miriam, Diamanda, Leona, Fideli eller Sabina.

Bine93
1

Komiskt att du sa Sabina.. Jag själv heter Sabine ;)

[Kittekatt]
0

#4 Haha. Hoppsan. Jamen lyllo dig, Sabina/Sabine är så fint namn på både katter och människor tycker jag!

Edit: Sabina skulle det stå, skrev Dabina först av misstag :)

Bine93
1

Jo jag gillar mitt namn, det är riktigt fint :). Men Esmeralda ska jag ha med i mixen, Rätt fint :)

[Myraan]
0

Men, skulle det inte vara tufft med en katt som heter Sabine när du själv heter Sabina? 😉

Bine93
1

#7 Tvärtom, jag heter Sabine och katten isåfall Sabina ;). Dock gillar jag inte namnet Sabina. Tycker inte det är så jättefint plus att jag har blivit kallad det hela mitt liv pga att folk tydligen har svårt att både höra och läsa skillnad på A och E :P

Så Sabina blir det inte ;)

[Myraan]
1

#8 Haha, då kanske det blir lite rörigt då. Du har fått en del fina namntips. Om du behöver fler kan jag meddela att jag tycker att hon ser ut lite som en Anki 🙂

Allumania
0

Millan, Pussy, Pimu (brud på finska) ;), Tassa, Maya, Kico eller Snuttan. :3

wingren
0

Aja, Lea, Adelaide, Ditani, Siri, Iris, Alva, Minna, Kia, Panta, Lovis, Lisa-Marie, Ullis, Belle, Madonna, Carola, Kyra, Diora, Panda, Manna, Bambi, Bissa, Loa, Dahlia, Scilla, Anivia, Sona, Såpa, Siska. Där har du några namn till ;)

Bine93
0

Oj många namn blir det ;) har skrivit en liten egen lista men det är supersvårt att välja…

Esmeralda
Savannah
Samara
Scarlett
Chloe

Kiara
Chanelle

Arizona

Kimberly
Faith
Grace
Annabelle

Robin (passar både tjej och kille)

Detta är min lista hitills… Skrivit ner lite namn jag sett och gillat :P

[Myraan]
0

#12 Åh så fina namn du! Jag fastnade lite extra för Annabelle, Chloe eller Kimberly :)

Bine93
0

Ja de är fina :) Vet ännu inte vilket namn som jag ska välja åt henne… Själv gillar jag nog lite extra Chloe, Savannah, och Samara :)

wingren
0

Lite lustigt men när jag läste listan fastnade jag för exakt de tre namnen som #13 skrev x) 

TS du får "känna in" henne och se vad som passa just henne :p Jag har vetat direkt när det kommer till mina djur och när jag var yngre var jag likadan med mina gossedjur ;) haha

[Myraan]
1

#15 Haha, roligt sammanträffande!

Så brukar jag också göra när jag ska namnge. Jag har några alternativ i huvudet, kanske 3-4 stycken, så får jag se vilket av dem som känns rätt för individen. Ibland blir det något helt annat än de man tänkt sig 🙂

Allumania
0

Jag vill ha en till kattunge när jag ser på kattunge bilder :3 Jag har redan 2 st på ca.5 månader, men vem kan motstå världens bästa djur!? Hahah :D Nee ja får vänts tills mina pojkar blir stora och sen ska jag skaffa flickvänner till båda ;) (dom ska kastreras) :)

Bine93
0

#15 Försöker känna in henne, tycker dock det är jättesvårt att välja namn till henne :P