Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1426 ggr
[Nightcat]
3

Hemska människor..

http://www.expressen.se/kvp/man-domd-forsokte-hugga-huvudet-av-katt/

Bara jag som skrattade gött när jag läste att idioten huggit av sin egen tumma?

Tjeja
2

OMG!!!

HEMSKA människa verkligen!!!! 

Stackars, stackars kisse bli så hemskt hotad av den husse den skulle känna sig trygg hos! *får ont i magen*

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Wafture
6

-''Han döms nu för djurplågeri till villkorlig dom och 5000 kronor i böter.''
Dom kunde väl åtminstone ge honom djurförbud. 5000kr är ingenting jämfört med någons liv. Nej fy vad straffen är låga i Sverige, fy f-n! Enda bra jag kunde läsa i artikeln är att han högg sig själv i tummen..

Aleya
6

Synd att han inte vände yxan fel och högg sig själv i huvudet.

Ursäkta om det låter brutalt men han inte mycket empati för människor som ska döda djur på idiotiska sätt, för eget "nöje" eller för att dom gör det för "barmhärtighet".

Vidrigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[dynamitella]
5

Amen herre gud. Det är ju uppenbart att denna man ska sättas bakom lås och bom ett tag eller i bästa fall få djurförbud.

Jessicahagstrom94
1

MORR!!!!!!!!!!!!

Imasy
4

Samtidigt så undrar jag var det var för riksufo till kvinna som var med mannen i lägenheten?! Hon borde f*n ses som medskyldig.

Om min sambo har katter och så hör jag honom säga "nu ska du få din jävel!" efter att ha börjat plocka runt med en yxa i hemmet, ringer det liksom inga varningsklockor då??

Wony
0

Fast vågar man säga ifrån om personen har en yxa och är arg?

[Mustangcab]
0

Fick han någon undersökning - av huvudets insida?🤔

Jessicahagstrom94
1

Håller med #6.

#7 Gäller det ens katts (djurs) liv så vågar man.

Wony
0

#9 Så du skulle riskera ditt eget liv? När det kommer till kritan är jag inte säker på att så många skulle våga det.

Sedan tycker jag att oavsett vad man tycker om vad andra människor gjort, är det inte schysst att kalla dem för "riksufo" och andra otrevligheter.

[Nightcat]
2

Jag skulle riskera mitt liv för mina egna djurs liv och jag hoppas att jag skulle våga det för något annat djur också. I varje fall hade jag nog kunna skrika och kasta lite skor 🤦‍♂️

Jessicahagstrom94
1

#10 Japp.

Imasy
2

Varför skulle kvinnan inte våga säga ifrån? Det framgår ju inte i artikeln att hon skulle vara under hot.

Vad skulle du kalla en person om denne hackade sönder din katt med en yxa? Om du nu tycker riksufo, hemska människa, idiot osv är hemska saker att kalla någon för?

Wony
4

Får jag fråga hur det kommer sig att man tillåter ett ovårdat språk, i vissa fall svordomar, i en sådan här tråd? När både värd och Medarbetare är inne och skriver själva i tråden…? 

I mina ögon är det inte okej att hålla på och kalla andra människor för negativa saker bara sådär. Tycka vad man tycka vill, men man kan väl försöka hålla det på ett schysst plan? 

Tänk om det var ni själva som kallade för rikspuckon, eller liknande? För något som ni klantat till eller gjort dumt, eller för att ni just då inte kunde ingripa av en eller annan orsak? Människor älskar att hata andra som gjort fel, men vad tusan gör det för gott annat än att sprida mer hat i världen?

Wony
3

#13 Man kan ju faktiskt KÄNNA sig hotad. Personligen skulle jag akta mig för en person med yxa som är arg/upprörd. 

Jag skulle nog tycka illa om det perosnen gjort, och kanske personen, men jag skulle INTE raljera om det på en öppen sajt. Men det var inte det som det handlade om, utan att NI, som inte ens har med det att göra, kallar andra människor för saker. Som jag har tolkat trivsel- och sajtregler ska man inte smutskasta, använda svordomar eller ovårdat språk.

Imasy
2

Ja då kanske vi är olika då, för jag hade nog reagerat tvärt om, blivit helt skogstokig, men det är ju jag det.

Och om vi nu inte fick "raljera" här på sajten skulle vi kunna klappa ihop hela bygget och gå hem. För i var och varannan tråd kan man hitta något som skulle kunna vara "raljerande", vare sig det handlar om företag, folk som inte kastrerar sina katter osv.

Kan inte heller se hur det skulle vara smutskastning av en person, som faktiskt är dömd och därmed är alla dokument kring detta offentliga handlingar. Det är ingen som blir oskyldigt utpekad för en gärning denne inte har begått.

Wony
1

#16 Faktum kvarstår att det är ett ovårdat språk. Jag ser inte hur det kan vara okej? Och bara för att det raljeras i andra trådar är det väl inte mer okej här? 

Det står att medlemmarna ska bidra till en positiv anda. Hur det kan vara det när tråd efter tråd hyser otroligt mycket hat är för mig en gåta, som jag hade önskat att ni kunde svara på. 

Och ja, bli skogstokig kan man, men man kan ju välja hur man agerar ändå. Och som sagt, nu är det ju ingen här i tråden som fått SIN katt dödad, eller? Så den parallellen kan jag inte se som logisk. Att bli arg är en sak, men det finns ju skillnader i hur man uttrycker den ilskan.

Imasy
3

Ja om du tycker att trådarna sprider hat så får väl det stå för dig. 

Men om en person går in och frågar om företaget Katt AB är bra att handla ifrån, och flera personer har negativa åsikter om företaget, ska de då försköna sina åsikter då, för att det inte ska anses som har?

Eller den där personen som ber om hjälp att föda upp de små kattungarna de hittade i en påse vid sidan av riksvägen som någon ville göra sig av med. Jag tror liksom inte att ett "fy bubblans vad taskigt gjort" skulle ens symbolisera den avskyn folk känner emot gärningsmannens handlingar, och jag tror ingen heller ser det som en hatspridare för att man fördömer en sådan handling i grövre ordalag. 

Sen behöver man för den sakens skull inte sitta och skriva en massa saker om hur gärningsmannen sakta men säkert ska has ihjäl under olika omständigheter, men det finns andra ord, som jag kan tycka är helt okej att använda, under vissa omständigheter.

Wony
0

#18 Jag har inte påstått att man ska försköna sina åsikter, men att man kan välja sina ord och formuleringar väl.