Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3340 ggr
[Geekinblack]
4

Katt+julgran? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej å hå! Andra advent redan! Då är det dags för mig att sätta upp granen :) i år har jag ju två små odjur som vill vara med överallt, och det tog inte mer än någon minut fören en av dom lagt sig tillrätta i granen innan vi ens hunnit veckla ut den ordentligt.

Hur är det hemma hos er? Har ni äkta eller plastgran? Bryr sig katterna om granen? 

En av mina pälsklingar kom gåendes med ett plastbarr i mungipan, så jag hoppas att dom inte planerar att äta på den. Att det bara var i nyhetens behag så att säga.

[Geekinblack]
2

Man kan nå julkulorna från fönstret ;)

[annajohannas]
2

Du behöver ju inte klä granen mer, det har ju katten sett till😃.

Ett år fick jag binda fast granen, för jag hade två kattungar som klättrade i den. Nu i år, har jag en unghund, så jag lär nog få binda fast granen för henne😉.

SannnaH
3

Min ena gillar att plocka av barren från plastgranen. Tar dem en och en i munnen och rycker loss dem från grenen. Hon äter dem som tur är inte i alla fall. Vi köpte i plast för att slippa barrandet men vi har lika mycket barr i lägenheten som om den vore riktig.. :P

[Geekinblack]
1

#2 Hehe ja och dessa två är 6 månader (granen är väldigt liten dock så dom ser större ut) så dom är lika busiga som när dom var bebisar! Får väl se hur det går med granen ;)

#3 Då hoppas jag att det var det han gjorde. Plocka av barren är okej, bara han inte äter dom ;)

[Thiah]
0

Jag har inte ens försökt ha gran för vihar haft en 5+kg hankatt som älskar att klättra i allt som går… Har haft en del höga palmer som helt plötsligt börjat luta.. Mystiskt det där 😉

Nästa år ska jag dock ha gran för då har vi en bebis hemma och jag  har fått lov av sambon att bli hysterisk med julpyntandet. Hoppas då att katt töserna vi har håller sig på marken.

[annajohannas]
0

#5 Vilket långt år det kommer att bli för dig, men jösses vad du kan planera😃.

Scorpio97
1

Vi hade plastgran tidigare, ifjol och i år ska vi ha riktig.

Så länge man inte sätter några kulor långt ner, så går det faktiskt bra. Vi hade några klockor som pinglade, dom var dock för frestande för katterna oavsett hur högt upp dom satt, så dom fick vi plocka ner. 

En av katterna försökte klättra i det förra året, men slutade när hon insåg att det stacks. Sedan gick hon en ordentlig omväg runt trädet varje gång hon skulle förbi (:

//Jessie

Kajzza
3

Hittade en bild från 2010 men misstänker att det kommer se likadant ut i år. Vi brukar förankra granen i väggen för säkerhets skull.
Ps. Det fanns mer pynt från början men det har ju kisen plockat ner.

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Jessicahagstrom94
0

Smille som är 14 tycker jättemycket om att ligga under granen.

Dixie vet jag inte.

Oskar kommer troligtvis göra det hela väldigt intressant för oss… han är även anledningen till att det blir en plastgran och plastkulor i granen i år.

Jonna vet jag inte.

Lukas bryr sig inte, inte vad jag har märkt.

Caroline L
2

Vi har alltid äkta gran här hemma och det gillar min katt Skrållan väldigt mycket. Hon ligger under granen dagarna i ända och spinner. Bidrar med julstämningen ;) Hon dricker även ur granvattnet så jag får fylla på stup i kvarten.. :)

Systern till henne verkar faktiskt inte bry sig om granen nåt speciellt. Har aldrig sett henne ligga under den, möjligen gå fram och nosa men inte så mycket mer..

Sen vi skaffade katt har vi inte kunnat ha våra fina glas-julkulor längre.. mycket fina gjorda i glas och ni kan ju tänka er hur vi kände när katten hade haft sönder 3 av dom.. numera kör vi på plast istället, eller ja, de senaste 10 åren har vi kört på plast. ;)

[Thiah]
1

#6 ja verkligen. Men nästa år ska jag och bebisen gå runt mitt på dagen bland alla pensionärer och shoppa så mycket julpynt att sambon kommer få fel! ;)

[Geekinblack]
0

#8 Ååå lite lik Min Oden :D

Disturbed-Angel
4

Har också en "grankatt" :P

Kajzza
1

#13 Åh det där glittret är så snyggt. Det hade vi när jag var liten.

Dock slutade jag när jag såg att både hund och katt hade "trådbajs" dvs bajskulor på glittertråd :)

Haha smart att hänga det längst upp :)

Btw vilka granna katter ni har haha

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us