Halsband?!
Är det rätt eller fel att sätta halsband på katten?
så sjukt många som sagt til mig ba "Men vaddå katten kan ju kvävar om den fastna med de i ett träd" medans andra säger " men de är ju bra om man har halsband på katten där telefonnumret står så kan man få tag på ägaren"
Vissa tycker man är oansvarsfull om man inte har halsband medans jag känner att vad skulle hända OM hon skulle fasta med halsbandet i ett träd?
Vi veta vad ni tycker:)
Halsband med en bit som är av resår. Naturligtvis så lagom spänt att det går lätt över huvudet om katten fastnar. Vi har brickor med namn och tfn på våra katters halsband. Det försvinner halsband ibland, men katten har bevisligen lyckats komma loss de gångerna.
ska ju finnas halsband som är gjorda för att gå upp om katten fastnar, fast har inte jättebra koll.
#1 våran katt hade halsband med gummisak typ så de kunde öppnas lite om hon skulle fastna MEN hon lyckas trycka in tassen så hon kom skuttandes på 3 stackarn
Vår gamla katt som var ute mycket avverkade massor av de där halsbanden med säkerhetslås. Köpte dem på Gekås för 13 kr st då så det gick an.
Mest hade vi dem för reflexernas skull dock. Det ör ett snäpplås som går upp riktigt enkelt så de kan bara inte fastna.
Ja jag tycker att de är en bra grej, dock skulle jag inte våga lita på de med resår.
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
#4 kan du visa en bild så man vet vad man ska leta efter?:3 Dom lät väldigt bra så ja tänkte att man kan väl köpa en till mormor å en till sig själv:)
På djuraffären har de flesta halsband sån där klick-knäppning som går upp om katten fastnar enligt skyltarna… men jag undrar: är det 100 %? nån som vet? (hoppas detta inte anses OT, det hör ju till frågan som TS ställer).
Har halsband på våra två katter. Har med säkerhetsknäppe på.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag har halsband som är hel elastiska, finns att köpa på my one dem är även helt i reflex med neongult 🙂 jätte bra tycker jag iaf 🙂
#6 jag har varit i sånna haösband å småryckt och dom har då inte gått upp Du kan ju prova sätta ihop och slita lite hehe…
#6 Vi har ett sånt och det har gått upp MÅNGA gånger. Vi har dock en pejl-tagg på den så vi har lyckats hitta igen det i skogen 🙂