Försäkring
Hej, försöker hitta rätt i försäkrings djungeln. Vad har ni för försäkringbolag till era katter och varför? Vi ska köpa en britt och jag känner att jag vill ha 50.000 i vetrinärvård och sen vill vi ha livförsäkring. Sen undrar jag även vad ni anser om medicin försäkring? har läst runt lite på forumet och sätt att vissa anser att det är onödigt då medicinerna är så pass billiga … stämmer det?
Känns som en enda stor röra i mitt huvud just nu!

Jag har IF till mina och medicin är då inte alltid billigt.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har Agria för att katterna ska behålla veterinärvårdsförsäkringens tak på 50.000 kr livet ut. Alla andra försäkringsbolag börjar sänka det när katten blir 7-8 eller 10 år.
Jag har även tillägget medicin. Enbart medicinen blir kanske inga jättehöga summor, men eftersom man betalar självrisken vid veterinärbesök kan några hundralappar till i ersättning vara välkommet.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag har Agria av samma anledning som #2.
Dessutom har de varit lätta att samarbeta med (iaf för mig) när olyckan varit framme och då är det välkommet att inte behöva bråka…
Medicintillägget har jag också, kostar inte många kronor men är välkommet om man plötsligt står där med en behandling som drar ut på tiden med medicinering…
Jag har Optimal djurförsäkring som har en självrisk på 1900 kr och 20% samt en självriskperiod på 365 dagar. De är det billigaste alternativet när det gäller 50.000 vården som jag har hittat. Jag betalar ungefär 920 kr per år utan livsförsäkring men ser nu att de har höjt det med ungefär 100 kr. I dubbel veterinärvård ingår ersättning för röntgenformerna MR och CT med högst 5 000 kronor per år. Dessutom ersätts kostnader för receptbelagd/utskriven medicin med 2 000 kronor per år och rehabilitering med 5 000 kronor per år utöver de 50 000 kr.
Precis som # 2 har jag Agria av samma anledning då jag har två katter som är seniorer och en blir det nästa år. Min yngsta brittpojke kostar 1.952 kr i premie men då har jag 20% rabatt men har livförsäkring och medicin.
Medicinen tror jag inte man får ut mer än 3.000 på sammanlagt.
Agria + medicin tillägg. ta ut medicin 1 gång kostar allt mellan 60-1.000 kr typ, och kan ju funka som engång utgift, men om katten behöver medicin resten av sitt liv blir det väldigt dyrt :)
Jag har länsförsäkringar mest för att jag har alla andra försäkringar där. Kanske borde byta.
#7 Då är det väl Agria du har? Jag har också Länsförsäkringar på allt men deras djurförsäkringar är ju genom Agria :)
Tillägg: Kan ju lika gärna skriva att jag har Agria av samma anledning som de andra, pga att katterna behåller försäkringsbeloppet hela livet.
Vi har Agria till vår ragdoll just eftersom vi vill behålla samma tak hela hans liv. Ville ha den även till vår perser, men just Agria är löjligt dyrt till perser så han har istället sveland :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har valt Optimal till mina katter, mycket nöjd med deras villkor och ersättningsnivåer
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
# 5 Det ska vara 1.592 kr där.
Jag har Folksam, gillar dem🙂
Det är dock synd att de inte har som Agria, det där med försäkringsbeloppet när de blir äldre menmen man kan inte få allt 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.