Att ta farväl..
Vi djurägare har många saker gemensamt. Vi delar samma intresse, älskar våra djur otroligt mycket. Vi skrattar åt djuren när de hittar på roligheter, vi ger dom mat och kärlek och värme och vårt beskydd. Men vi djurägare har även en tråkig sak gemensamt - alla kommer vi till den dag då vi måste ta farväl av våra älskade djur. Det är något vi alla fasar över, den dag då vi ska gå skilda vägar.. Familjens katt Lisa är 16,5 år gammal och har ett hjärtfel, konstaterades för flera år sedan. Då märktes det inte på henne utan det var veterinären som hörde det vid en undersökning. Nu börjat andningen låta mer ansträngd så det blir ett veterinärbesök imorgon. Vi vet såklart inte vad felet är, men vi kommer inte låta Lisa finnas kvar bara för vår skull. Hon kommer få somna om veterinären anser att det är det bästa. Vi har haft henne sedan hon var kattunge, så många minnen vi har med henne. Undarbara lilla Lisa.. nu måste vi vara starka och tänka på lisas bästa. Så vi får se var veterinären säger.. Det är så jobbigt, älskade Lisa
Förstår att det är ett oerhört jobbigt beslut. Har tagit samma jobbiga beslut flera gånger med mina möss och hamstrar. Dom lever ju bara ett par år så jag kan inte föreställa mig hur jobbigt det kommer vara när det är dags för mina katter.
Det är väldigt starkt av er att se till hennes bästa även om ni vill ha henne kvar. 🌺
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag förstår verkligen hur det känns. Var själv tvungen att fatta det beslutet för ett par månader sedan. Det är en tröst att veta att man inte låter dem lida i onödan bara för att man själv inte vill släppa taget. 🌺
Jag är ledsen över detta beslut. Vi fick ta bort Rosie, en 14 år gammal mops.:`( Grät mina tårar över henne, men nu är det bra. Jag har gått vidare och vi har en ny mops, Kicki. Var trygg i vetskapen att hon kommer att bli lycklig i katthimlen och få ett nytt hem där, även om Gud kan skaffa sig en egen katt. Kramar i 10000000 tals. :(
Alla har vi varit där och aldrig blir det lättare heller.. och ändå skaffar vi nya djur. Ett liv utan djur är inget liv.
Jag beklagar verkligen ifall det är så att det bästa är att låta henne gå vidare TS.❤️
Vår äldsta katt är 14 år nu och jag börjar tänka på hur det ska bli när han är borta.. han har varit med sedan jag var fem år gammal🐱
Hoppas ni får ett bra besked imorgon!
Veterinärbesöket kunde inte ha gått bättre! De gjorde först en vanlig undersökning på,henne, blåsljudet på hjärtat hade inte försämrats sedan hon var inne för flera år sedan. De röntgade bröstkorgen och det såg bra ut. Inga tumörer och hjärtat var inte förstorat. Dr tog även blodprov, alla värden normala. Veterinären tror att Lisa har lite astma. Man kan ge kortison, men det finns en hel del biverkningar med det. Problemen är inte så stora ännu. Senare kan hon behöva medicin. Ja, som ni förstår så finns Lisa fortfarande med oss :) vi är så glada! Vi hade målat upp ett hemskt scenario med lungtumörer och hjärtsvikt, så det känns så skönt att alla prover såg bra ut. Mvh carro
Underbart!
Fantastiskt! 👍
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Underbart! 🙂