Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 1459 ggr
[Mustangcab]
0

Ett lodjur till

"Mitt under fikastunden satte familjen nästan kaffet i vrångstrupen – i villaträdgården i Bromma strövade ett lodjur omkring.

– Det var häftigt, säger Linnéa Lindman Kronberg, 26" Källa Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17894029.ab

CarlK
3

Hade det varit en varg hade folk inte ansett det vara lika "häftigt" utan snarare sett det som något "fruktansvärt otäckt".

Och frågan är väl inte om, utan när, folk i gemen börjar oroa sig för "sina barn" och klaga på att deras ouppfostrade och lösspringande hundar blir dödade för att de provocerar lodjur…

Skulle gissa att det räcker med en eller två av lodjur dödade/skadade hundar, så svänger opinionen om lodjur även bland stadsfolk.

Fårägare avskyr i allmänhet redan lodjur lika mycket som de avskyr vargar.

hälsningar Carl

[Hen]
0

Lodjur är så underbara. Tråkigt att hen hamnat i Bromma…

Ellenor123
0

Oj! I Bromma? Hur gick det till? Visste inte ens att det fanns Lodjur i Stockholm :O

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Thaeri
0

❤️

Jag såg ett för typ 10 år sen, men bara i typ 5 sekunder. Något rörde sig längre bort på stigen, jag tittade ditåt och såg en förjävla stor katt som var betydligt gulare och med tydligare prickar än någon tamkatt, den tittade på mig, jag blinkade, och så var den borta.

Vackra djur.

Det var på Kålland norr om Lidköping. Vet inte hur det ser ut med lo häromkring, men den vintern var kall så den jag såg hade kunnat gå över isen på Vänern.

[Hen]
0

#4 Vilken fin historia! Blev helt rörd att läsa om hur du blinkade till lodjuret. Skulle gjort samma sak tror jag (katt som katt) men det var så fint att läsa om.