ska man ta na till vetrinär
Jag har sån beslut ångest nu. I fredas va ett av ögonen svullet på min katt så beställde tid. Igår verkade bättre. Men idagnär hon skakade på huvet kom de två droppar på bordet. O hon hade inte druckit före. Är detta normalt ? Vill liksom inte störa vetrinären i onödan.
Är du orolig så ring dem. Finns inget som heter i onödan!!!!
I kattvärlden finns det inget som heter "i onödan" när det gäller veterinärbesök, är man orolig så ska man åka in med katten, det är ju bättre än att sitta och fundera och fortsätta vara orolig.
Åk in till veterinären med henne du, det kan ju vara något med hennes öga. Det låter som så.🐱
Jo gör de. Lika bra så de inte blir värre ifall de är nå.
Heldre en gång för mycket än en för lite…
Har aldrig träffat någon veterinär som tycker annat 😉
Är ögat rött i slemhinnan? Är ögat tårfyllt och kniper hon med det? Om inte och om svullnaden gått ned vet jag inte riktigt vad en veterinär skulle kunna hjälpa henne med.
Visst ska man ta sin katt till veterinären när det behövs, men bara om man själv skulle ha gått till doktorn.
Är ögat bara lindrigt irriterat kan man behandla med receptfri Noviform-salva.
Sajtvärd Katter iFokus
De är inte rött. Men hon kniper o tårfyllt.
Jag hade i alla fall ringt så får de säga om de tycker du ska komma in med henne eller inte. Kan bara vara skräp, kan vara ett sår på hornhinnan, en inflammation eller vad som.
#6 Om hon kniper och det är tårfyllt fortfarande och det bara är det ena ögat som är påverkat finns risk för att något skräp sitter där eller t.o.m. har skadat ögat, så i det här fallet bör en veterinär kolla på det.
Sajtvärd Katter iFokus