kompis ja eller nej?
Har skaffat en 2årig bondkatt o fick reda på för några dagar sen att hon hade en kompis I sitt förra hem.Så här kommer min fråga kan man ha en katt utan katt kompis när den är van vid o ha en kompis? Eller är de bättre o skaffa en kompis? Hon attackerar mitt ben genom att hoppa o nafsa i benet vet inte om de är för att hon saknar sin kompis eller inte men är rädd att hon kommer göra så mot mina gäster. Sen kliar hon sig mkt framför öronen så håret försvinner. Har kollat efter skabb men ser inget.
Är huden irriterad och röd framför öronen eller är pälsen bara tunnare där? Att pälsen är tunn och gles framför öronen är nämligen helt normalt. Det brukar framträda tydligast ifall pälsen är svart, men alla katter har så, i mer eller mindre omfattning.
Om katten är kastrerad och innekatt är hon så pass ung att hon med all sannolikhet skulle uppskatta och må bra av en kattkompis.
Sajtvärd Katter iFokus
Att skaffa en katt till går ibland bra och ibland inte bra alls. Vissa katter vill verkligen vara solitärer medan andra kan lära sig att tycka om en annan katt och allt däremellan. Dessutom har olika katter olika personkemi precis som människor.
Oberonsmatte nej huden är fin. Tror hon gör så för hon saknar sin kompis. Har dock blivit bättre nu. Jo hon är kastrerad. Ska skaffa en kompis i sommar till henne.
SueHn då får ja hoppas de går bra då
först skulle jag ta katten till vetrinär
Jag har själv omplacerat en katt pga sonens allergi efter omplaceringen så gjorde han likadant på sin nya ägare. Denna katt var van med bus med annan katt och även att det var mer rörelse hos oss så jag tror han gjorde detta pga han var uttråkad. I ditt fall skulle jag skaffa en kompis men först se till att katten är helt frisk.