Se hit alla kattälskare!
Hej alla kattälskare!
Jag har länge gått och funderat på att öppna upp en verksamhet som har med att få människor att få en bättre relation till sina katter, och en del av det är även att lära innekatter att gå ut och gå i parken och på stan (för de som är intresserade av det)
Jag skulle dock vilja ha svar på några frågor för att kunna veta om idén är värd att satsa på.
1. Skulle du vara intresserad av att gå ut och gå med din katt innekatt? (Det behöver inte då vara lika ofta som folk går ut med hundar, men mer så att katten får bättre hälsa och får se nya vidder)
2. Hur intresserad hade du varit av att få en bättre relation till din katt?
3. Hur är din relation till din katt idag?
4. Skulle du vara villig att betala för att bli coachad genom denna processen
så att din katt blir mer sällskaplig, hälsosammare, gladare samt att du får en bättre relation till din katt?
5. Om du fick välja ett beteende som din katt skulle ha (som kanske en hund eller ett annat djur annars gör), vad skulle det vara? (Gärna inom rimliga ramar)
Det jag hade tänkt starta är dels en typ av kontinuerlig workshop för att få bättre relation till sin katt. Individuell coaching
hade även kunnat förekomma då. (Jag är diplomerad coach.)
Jag har även en tanke om att hjälpa folk som vill att sina innekatter ska kunna gå ut och gå. Då ska jag kunna komma hem till klienten, själv skapa en bra relation med katten och stegvis se till så att den kan gå ut och gå.
Lite kort om mig: Jag har i hela mitt liv haft katt (Redan direkt när jag kommit hem från BB så hade jag en katt bredvid mig). Jag har alltid älskat katter och varit fascinerad av dem. Just nu så har jag en innekatt som jag väldigt ofta är ute och går med. Relationen mellan oss är otrolig bra. Har till och med kunnat släppa iväg honom upp i ett träd tidigare för att han ville upp, och när jag kallade på honom att han skulle ner så lyssnade han och sprang ner direkt. Nu när jag är ute med honom (antingen är han på min axel eller så går han på trottoaren som en hund) så kommer det alltid människor som blir fascinerade och som tycker det är fantastiskt. Folk har tagit bilder
av oss, och det är även några som frågat mig om några tips för hur de också kan gå ut och gå med sina katter.
Jag skulle vara väldigt tacksam om du skulle kunna hjälpa till med undersökningen
.
Mvh Gabriel
Tänker du utbilda dig inom etologi eller har du kunskaper om detta sen tidigare? För om jag skulle kontakta någon angående mina katter förutom en veterinär så får det bli en som kan kattbteende.
Jag får ingen av dina länkar att fungera.
Klicka inte på länkarna! Det är inte riktiga länkar till sidor utan annons/reklamlänkar!
Jätteroligt att du har en så bra kontakt med dina katter!
Men även jag skulle vilja veta vilka etologikunskaper du har, det finns många personer som har en riktigt bra kontakt med sina katter utan någon etologiutbildning :)
För egen del, är svaret nej jag skulle inte betala pengar för detta då jag redan nu har en toppenrelation till mina katter och de följer mig som hundar. Skulle jag anlita någon skulle det snarare handla om hjälp att få bort ett oönskat beteende (vilket mina inte visar något tecken på att ha just nu). För det skulle jag anlita någon som har etologiutbildning (helst på högskole/niversitetsnivå)..
Vill jag ha hjälp med relationen till mina katter så kan jag säkert söka mig till ett antal tips på internet eller fråga om hjälp här, gratis. ;)
1. Skulle du vara intresserad av att gå ut och gå med din katt innekatt? (Det behöver inte då vara lika ofta som folk går ut med hundar, men mer så att katten får bättre hälsa och får se nya vidder)
Det gör jag redan.
2. Hur intresserad hade du varit av att få en bättre relation till din katt?
Det hade varit otroligt trevligt.
3. Hur är din relation till din katt idag?
Jonna: Jättebra!!
Lukas: OK, men det kan jag jobba på själv.
Oskar: OK, men vill gärna ha bättre relation med honom, vet dock inte hur jag ska bära mig åt.
Dixie: Nja, kan vara mycket bättre där också. Men mycket beror på att Smille bor där, hon är rädd för honom och vågar därför inte komma fram till oss när han är i närheten.
Smille: Dålig, då han alltid varit fäst vid min mamma och storebror hellre än mig. Men han tycker inte illa om mig i alla fall.
4. Skulle du vara villig att betala för att bli coachad genom denna processen
så att din katt blir mer sällskaplig, hälsosammare, gladare samt att du får en bättre relation till din katt?
Nej.
5. Om du fick välja ett beteende som din katt skulle ha (som kanske en hund eller ett annat djur annars gör), vad skulle det vara? (Gärna inom rimliga ramar)
Att katten kommer när jag ropar och helt enkelt älskar mig lika mycket som övriga i familjen. För alla förutom Jonna tycks jag vara nummer två eller för någon nummer tre(sista hand).