Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 684 ggr
Titti
0

Godmorgon 11 augusti 2007

Här sitter jag och försöker ta igen allt som jag missat på 4-5 dagar. Tydligen hinner jag inte med det idag, får nog ge mig. Tar lite i taget istället.
  Jag har haft en skön semester. Fick visserligen något smått knasryck under semestern, när jag fick veta att Vimsan vägrade gå in. Hon tassade ut i tisdags kväll och kom in först i natt när vi kom hem. Men hon visade klart och tydligt min mor var maten skulle "serveras" - under verandagolvet så klart. Hon har både regn- och vindskydd där.
  Vi kom ju hem lite före 02 i natt, trodde inte att hon skulle dyka upp utan ligga i sin gömma, Men hon kom fram och när jag la mig så tänkte jag: "Jaha, blir väl väckt 4-5 taget som vanligt då för att hon vill ut". Till min häpnad låg hon och sov bredvid mig till 07.30
  Nu ligger hon och sover på mitt skrivbord. Undrar vad hon pysslat med. Hon vill vara nära mig idag, är mycket kel och gos som vi missat dessa dagar.

Ha en bra dag…

Titti OCH Vimsan

rulda
0

du har varit väldigt saknad hör jag :) och folk som säger att katter inte kan binda sig vid en människa… haha
välkommen tillbaka :)

SallyB
0

Mysigt att bli välkomnad hem. Jag har en som beter sig så även om jag så bara är borta ett kort tag :)

Välkommen tillbaks hit också.

Pia
0

Instämmer, vilket mysgt välkomnande:)

Idag har det varit cabtur, Österbybruk och Örbyhus slott, härligt soligt väder, men tyvärr  så var det tredje gången i år som jag - fröken ej allergisk mot något någonsin - känt av gräspollenhalten. Skräp så jobbigt när man är, allt man kan tänka på är att knipa med ögonen, klia dem - jättedumt I know… - och torka rinnet, och försöka se sig för det lilla man kan…:/

Någon mer som känt av dessa extremhöga halter av gräspollen i år?

TinaH
0

jo tack, gräspollen är något skit det….

Härom dagen så hade jag ett allergi dag…kanalerna slemmade i gen, spray och tabletter funkade inte….och som pricken över i-et, när man bor i ett radhusområde som man gör, så var det strålande sol, och ALLA var tvungna och klippa gräset……

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

PennyIIXC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godeftermiddag. :)
Härligt varm dag idag. När jag gick upp var det dock 29.6 grader ute, då klarade man inte av att gå ut. Frammåt 2 blev det behagliga 26. :) vi gick ner till vattnet, där det var nästan 23 grader i havet! (22.8). :D (och det är ändå i östersjön).

Fick några bilder på våran katt, som verkligen inte gick ut, utan stannade inne, högst upp på några flyttkartonger. :P

Titti
0

Vimsan har legat mest plakat idag. Månne det beror på att det har varit värmeåska här. Slutade för en liten stund sedan, men nu spöregnar det.

Titti
0

Nu åskar det igen här, men jag tänker gå å lägga mig nu. Vi höres i morgon om inget extremt händer… att datorn kraschar… eller blixten slår ner… att ont om tid får jag gott om… eller nåt i den stilen… Flört

Ha det

God natt

//titti och Vimsan

Pia
0

#5 vilken raring:)