Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1078 ggr
[Ragdoll123]
2

ska fš en katt

jag ska fš en katt snartänkt mycket prat och tjat. men då var det så att vi blev intresserade av en Ragdoll på blocket, men den blev såld precis dagen efter (vi hade skickat ett ejl men fick aldrig svar och annonsen toogs bort) . MAmma sa att jag skulle leta efter Katter av raserna. Ragdoll,Birma,Britisk korthår och Norsk skogkatt. men nu vet jag inte vart jag ska leta. p.s jag vill inte ha en katt från katt hem, har alltid velat ha en renrasig (har varit min "dröm" länge nu)

[ElisabethYL]
0

Kolla med rasklubbarna…

Eller se vad det finns för uppfödare av dina raser…

Jessicahagstrom94
0

Blocket, googla efter uppfödare nära dig.

[Ragdoll123]
0

men vart kan jag hitta just dem rasernas raskattklubbar?

[ElisabethYL]
1

gå in på http://www.sverak.se/SVERAK/Kattklubb/index_kattklubb.htm så borde det finnas någon kattklubb nära dig och säkert en uppfödarlista på deras hemsida..

Var bor du någonstans?

ElinaPersson
4

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[Ragdoll123]
1

TACK!!! om någon har några tips om vad man bör tänka på så vill jag gärna höra dem :)

[ElisabethYL]
1

Se till att det följer med stamtavla, intyg från veterinärbesiktning samt att katten är id-märkt. Då vet du att den är renrasig

[Mustangcab]
1

För britter kolla här

http://www.tawallis.se/

Hon har två nyfödda kullar just nu. Så du kan var med från start om du vill.

[Ragdoll123]
0

#7 det visste jag redan , men tack ändå ;) :D #8 tack :)

ElinaPersson
3

#9 Min är väl att kastrera katten vid lämplig ålder, cirka 6 månader😃 samt att inte göra stora förändringar när du får hem katten vad gäller mat + sand… Vill du byta foder + sand senare så får du göra det sakta sakta.. Lycka till och jag hoppas du hittar en lämplig och mysig katt🙂

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[Ragdoll123]
4

#10 tack :) hade tänkt att kastrera katten om den redan inte är et för att jag har inga planer på att avla (alltså bli uppfödare) eller att avla oseriöst (det som händer när vissa vill tjäna lite extra) och tack för mat och sand tipset :-)