Löpbeteende efter kastrering
Vi kastrerade vår honkatt för drygt två veckor sedan, då var hon 6 månader och hade inte haft något löp. Nu däremot verkar hon löpa. Hon har aldrig varit pratig av sig men nu låter hon konstant och sitter och "skriker"/klagar vid ytterdörr och balkongdörr. Hon ålar och gnider sig mot bordsben, våra ben, tvbänken etc och verkar otroligt rastlös. Vi har försökt leka med henne men det får hon inte ro till och inte heller gosa utan hon går bara runt runt, slår till en leksak, går därifrån, hoppar upp i vårt knä, lägger sig till rätta, hoppar ner direkt igen. Jag vet inte vad vi ska tro? Vi tänkte ringa och prata med veterinären på måndag i alla fall. Någon som har erfarenheter eller kunskap inom detta? Hon är för tillfället ensamkatt om det kan spela någon roll, innekatt med dagliga selpromenader. (Och jag vet att folk förespråkar två katter och vi väntar på en kompis till henne nu).
Det kan vara så att er katt inte blev ordentligt kastrerad så jag skulle definitivt ringa till veterinären och prata med dem
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
#1 det kan vara så alltså? Då ska vi absolut ringa och prata med dom! Tack! Om det visar sig att hon inte är ordentligt kastrerad så blir det en till operation då antar jag?
#2 Ja då får man operera igen och ta bort de rester som finns kvar.
Man kan ta ett blodprov för att se om det finns hormonproduktion
I'm only responsible for what I say, not for what you understand