Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 663 ggr
[trh]
0

Byta mellan Mjau blötmatssorter?

Som rubriken lyder så undrar jag helt enkelt om jag kan - skifta mellan att ge olika smaker av Mjaus blötmat på burk? - skifta mellan Mjaus olika smaker på burk och tetra? - eller kan jag ge 50% Mjau kalkon och 50% ex Mjau kött? Enzo verkar nämligen ha tröttnat på Mjau kalkon. Tacksam för svar!

Torparmor
0

Vi blandar friskt mellan Mjaus blötmat både på burk och tetra. Men de får råa kycklingvingar, lammnjurar, lammlever och hjärta också varvat beroende på matfriskhet och tid för oss att ta fram och tina.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[trh]
0

Och det fungerar utan att påverka magarna? Enzo närmar sig 6 månader och jag vill inte att han ska få diarre elle liknande.

Omie91
0

Min erfarenhet är att det går bra att byta fritt mellan smakerna. Det gör vi här hemma iaf, vilket går utmärkt. 🙂

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens

Afturelding
0

Vi blandar också utan några problem. Det är ju ungefär samma grundrecept i allihop, det är bara mer av det som den ska smaka.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Hen]
0

Här bytte vi också utan problem! (tills katten tröttnade helt på Mjau och bägrar äta det mer).

[trh]
0

Tack för svar! #5 jag är rädd att han ska tröttna på det! Men jag hoppas att med lite variation så kan det ändå falla herrb på läppen.

Sarah-S
0

Jag skulle börja med att byta mellan smakerna först, sen ev mellan tetra och burk

Hemma hos oss skiftar vi mellan alla typer av blötmat men mina vägrar kategoriskt allt som förpackas i burk

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

[ElisabethYL]
0

Här blandas smakerna friskt utan problem… 🙂

#7 Intressant, mina vägrar också äta allt som är på burk..

[trh]
2

Mjau kött föll iallafall herrn på läppen. Trot att han helt enkelt tröttnat på kalkonsmaken. Så kommer variera mellan smakerna om magen funkar fint :)