Bra blötmat till en tjockis?
Har någon ett bra tips på blötmat till en som måste gå ner i vikt. Jag kan inte ha torrfoder då jag har katter i olika åldrar och en kattunge på 16 veckor så det måste vara blötmat så jag kan övervaka vad han äter.

Mjau ell
er Bozita.
Stolt ägare till tre La permer
Till en tjockis ska man ha samma mat som till en katt i normalstorlek - men lite mindre portioner. Ett bra kattfoder innehåller mycket kött, inget spannmål eller socker och gärna mycket vatten.
Mjau eller Bozitas blötmat är därför väldigt bra.
//Jessie
Mjau, Bozita, Nature's Peak, BARF. :)
Tack fick just höra av andra att bozita är bra så det blir det, Tack tack
Han har haft en tendens at äta upp det kattungen lämnar så jag måste vara mera noga då jag ger dom mat. Han är som en slasktratt då det gäller mar. Han äter precis vad som helst. Han till och med stal kattgodis jag hade gömt i köksskåpet. Ett riktigt matvrak, men nu blir det strikt diet och jag ska försöka aktivera honom mer. Han har varit utekatt förut på jag bodde i hus men är inne nu. Fundera på att gå ut i koppel med honom så han får röra sig mer.
#5 Ja det låter som en toppen-idé att låta honom komma ut i sele. Särskilt som han fått gå ut förr (jag har deltids-innekatt, fd heltids-utekatt, som jag tar ut i sele och det funkar fint).