Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1756 ggr
Pensum
0

Gasig kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Jag köpte en kattunge på 5 månader för 1 vecka sedan… Ovaccinerad, troligtvis inte avmaskad ordentligt och uppfödd på friskis skit foder… Vi har nu bytt foder till eukanuba kitten och blötmat från varierande märke… Science plan, gourmet osv… Problemet är att Pim pruttar så det stinker i hel huset… Så gitt som hela tiden… Jag tyckte också att hon hade gjort i från sig väldigt mycket för att vara så liten… På en dag fick jag ihop ca 5 högar av kiss å bajs… Vad tror ni… Är det foder bytet som fått henne ur balans? Jag har vaccinerat henne i veckan och nästa tisdag ska hon få en tredagars axilur behandling… Kan jag prova nått annat? Jag ger henne också rätt mycket godis eftersom vi tränar klicker träning… Råd please!?

Disturbed-Angel
1

Katter kan bli dåliga i magen om man byter foder för fort.

mimåne
4

5 högar av kiss och bajs per dag är inte mycket alls. En kattunge äter och dricker ofta och då blir det också en del toabesök. Så detta är ingenting konstigt.

Så länge hon inte är dålig i magen så verkar inte gasbildningarna vara någonting konstigt i mina öron. Många kattungar är riktiga stinkbombar och fiser överdrivet mycket. trots bra och hälsosam kost.

Om hon leker och är pigg i övrigt så skulle jag inte oroa mig ett dugg.

Roligt att höra att du ratade friskies och bytte till någonting bättre!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

OberonsMatte
3

Oavsett vad man anser om t.ex. Friskies bör man inte byta foder tvärt. Särskilt inte till en nyinflyttad kattunge, vars mage även kan förväntas reagera på den stress och nya bakterieflora en ny miljö innebär.

Sajtvärd Katter iFokus