Katt dålig av Mjau
Hej!
Vår lilla ragdollkille på 4½ månader har fått Bozita Kitten torrfoder + blötmat sen han kom hem till oss för strax över en månad sen. Jag läste på lite och såg att Mjau blötmat är ungefär lika bra som Bozita, och eftersom det är mer lättillgängligt (säljs i matbutiker) tänkte jag testa det. Tyvärr blev han lös i magen av det (pigg och glad i övrigt), trots att jag bara blandade i en tesked i Bozita-maten. Vad kan det bero på när det är så små mängder, kan han vara allergisk mot något? Han har ätit lamm innan (som är i Mjau Kattungemat), utan att bli dålig, så har svårt att tro att det beror på det. Några tips på hur jag ska gå tillväga? Är det kört, ska jag lägga ner Mjau helt? Kan tillägga att jag testade Mjau i ett par dagar, och han blev bra direkt när jag slutade med det…
Tacksam för hjälp!!!
Skickar med en bild på min lilla sötis :)
/cachavacha
Ger du tetran eller konserven? Konserverna innehåller konserveringsmedel som kanske din kisse reagerar på.
Meeen gud vilken finis! Förlåt att jag går off topic men rekommenderar du ragdoll som ras?

jag hade iaf bytt tillbaka till bozita blötmaten.. alla tål inte mjau blötmat..
vad va det för smak på mjaus maten ? mina verkar reagera på fisk,
Det är tetran jag hae gett, lamm i sås. Det konstiga är att han har ätit lamm innan och klarar av det. Är väl något annat… har i alla fall bytt tillbaka till Bozita och det mår han bra av. Tack för alla svar! OT: #2 jag älskar ragdoll, de är så mysiga och följer med en överallt :) kommer och möter i dörren osv. Kan starkt rekommendera det! Sen har varje katt såklart sin personlighet, så kan inte tala för alla :)
Bra att du byter tillbaka om kissen nu fungerade på Bozita. 🙂