Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 608 ggr
EmelieSaraViola
0

Vetrinärintyg

Jag skulle vilja teckna en försäkring på min 12 åriga dam här hemma. Jag undrar vad man gör under ett vetrinärbesök eller vad som står med på ett vetrinärintyg. Hon har aldrig varig sjuk i hela sitt liv.

Linnea
0

Kolla först med försäkringsbolaget att du kan försäkra en så pass "gammal" katt. När jag var i gång och äntligen skulle försäkra min då fick dom inte vara äldre än sju år vilket ju är väldigt lite för en katt, så det blev inget för min var nio då.

Skynda långsamt så går det fortare.

OberonsMatte
1

Fråga Agria (t.ex. genom deras chat på hemsidan, så får du svar direkt). Eftersom det är en senior utgår jag ifrån att det är Agria du ska teckna försäkring hos.

Sajtvärd Katter iFokus

EmelieSaraViola
1

ja, det gick hos agria. Endast 124 kr/månaden vilket jag tyckte lät billigt så ska definitivt ringa dem först och höra vid! :) Men det stod inget om vad som görs under en sådan undersökning.

jollycox
1

Jag försäkrade min 8 år gamla katt och veterinären gjorde en besiktning, som dom gör på kattungar. Veterinären har ett papper dom ska fylla i om kattens hälsa(leder, öron, ögon, osv).

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

OberonsMatte
1

#4 Tar man inte blodprov också när det gäller äldre katter, eller är det bara en yttre besiktning?

Sajtvärd Katter iFokus

jollycox
1

#5 På min gjorde dom bara yttre besiktning.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin