Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 850 ggr
Labolina_73
0

Störande till 1000.

Hur kan det komma sej att min hona bajsar löst i min sons säng när hon är på g in i löp? Hon får p-piller nu men jag måste ge det ca var 5-e dag för att det inte ska ske. 

Jag vet att även honor kan markera men detta har jag personligen inte varit med om tidigare.

tacksam för svar.

mvh Linda

Cockerspaniel
5

Funderat på att kastrera henne?
Kan ju vara så att hon stressar upp sig lite ang löpningen.

OberonsMatte
5

Ja, det är störande med fertila katter. Både att hon får diarré och att hon lägger det i din sons säng beror antagligen på stressen som könshormonerna innebär. Eftersom du är uppfödare är det förmodligen något både du och katten måste stå ut med så länge hon är aktuell för avel.

Sajtvärd Katter iFokus

Labolina_73
0

#1 näe det har jag inte funderat på, hon ska gå i avel här hemma.

men absolut,, skulle jag märka att hon mår dåligt så skulle hon ju slippa vara fertil. Men som läget är nu så är det inte så. Hon har bara löpt en gång helt och varit på g in i en gång efter det och fick då piller tidigare än 7 dagar. Men nu ska hon få ett var 5 dag.

#2 jo det är väl så förståss..

Djurälskaren87
1

får jag fråga vad det är fr ras?=) och sedan så verkar hon ju redan ite stressade eftersom hon gör ifrån sig i din sons säng… så kanske ändå dags att tänka ett steg extra med kastrering

Linnea
2

Finns det inte möjlighet att hålla dörren stängd kan ni bygga en enkel nätdörr. Då är det stängt men det blir inte instängt i rummet.

Skynda långsamt så går det fortare.

Labolina_73
0

har inte hänt igen….

[sorbel]
0

Hur många lådor har du och hur ofta städar du dem? Det kan vara att de är inte rena nog till katten eller nåt annat. (They can be so picky!)