Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2034 ggr
LitenPyssling
1

Äter hundben/godis

Är det vanligt att en katt vill ha av hundens godis? 
Hämtade hem en valp i torsdags vars godis, tuggben och grisöra är en favorit för ena katten. När örat är framme så tuggar valpen på det och denna katt inte riktigt kelis med honom ännu så han går inte fram, men han visar stort intresse om man visar honom det.
Godiset försöker han sno lite hela tiden om det ligger framme något, vi lägger lite godis på fönsterbrädan och gör byteshandel med valpen när den har örat, han har sin ena bädd bredvid. Detta godis är det enda som är tillgängligt och är det just under det tillfället så det ligger ju inte framme hela tiden! 
Tuggbenet kan han sitta länge och bara slicka på. 

Han är lite av en allätare och minst sagt matglad, men blir riktigt risig i magen om han får i sig något fel (mjölk, spannmål eller fisk bl.a) så jag är riktigt strikt med vad katterna får och inte får i överlag. 

Han har även slickat på min kompis hunds ben när jag passat henne.

Han är lite tokig denna kattracka <3

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[Hen]
0

:)

Såg just i en annan tråd att vissa ger sina katter gris-svans att tugga på. Just grisöra är kanske för fett om det blir mkt av den varan. Men torkad svans t.ex. tuggar många katter på. Och det är bra för deras tänder! :)

http://katter.ifokus.se/discussions/4f7bdd1ad3b4fd6a5c000d61-tuggben-for-katt?discussions-1

LitenPyssling
1

#1 Jag läste den tråden själv alldeles nyss, rolig läsning då jag funderat på det där en del! 🙂

[Hen]
0

#2 Ja det var intressant det där.. Men ang vanligt eller ej så tror jag iaf att ja, det är nogvanligt att katter visar intresse för allt som går att äta hehe.. min katt är nyfiken på precis allt jag plockar fram i köket.

LitenPyssling
1

#3 Visserligen visste jag att katter är nyfikna, men denna herre tar nog priset på allt i jämförelse med alla andra katter jag träffat på! 

Här går det inte att låta middagen stå på spisen eller liknande, har man tagit så måste man ställa undan allt och då blir det in i ugnen eftersom att det är det enda stället som tål hög värme direkt, som behåller värmen bra och som håller katten borta. Spelar ingen roll om det så är soppa, gryta, pannkakor eller vad som helst. 

Han är överallt och ingenstans!