Selpromenader-frusen katt
Jag behöver få höra andras åsikter kring detta.. Vi brukar vara ute och gå med vår katt varje dag och hon älskar det, nu har det dock blivit problem sen det blev snö och minusgrader. Hon envisas fortfarande med att vilja gå ut, men väl ute skakar hon så hon knappt kan gå. Eftersom promenaderna är höjdpunkten på dagen för henne så försöker vi hitta en lösning på problemet och har börjat fundera på en tjocktröja som brukar gå att köpa till småhundar. Jag är dock inte särskilt förtjust i kläder på djur.. Så vad tycker ni? Ska vi skaffa en tröja? Gå ut utan? Är dock rädd att hon ska bli förkyld som det är nu. Har även sett fodrade puppia-selar men minsta storleken på dessa är small vilket tyvärr är för stort för vår katt.
Jag har haft en katt som fick ha tröja på vintern för det var så kallt. Jag ser inget fel i det. Klä ett djur i kläder för att det ska vara hippt eller gulligt är för mig en annan sak.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
vad har du för ras o hur gammal som fryser så?
#1 Ja, det har du ju faktiskt rätt i, har inte tänkt på det som att det finns två olika anledningar till varför man har kläder på djuren. Var det en hundtröja du använde till din katt då? Eller finns det att köpa speciella för katt?
#2 Det är en huskatt på 6 månader, veterinären sa dock att hon var rätt liten till storleken (precis som sin mamma), 1,5 kg, men att hon var bra i hullen. Hon har kort och inte särskilt tjock päls. Antar att det kommer bli lite bättre då hon vuxit klart men tills dess vill vi ju kunna gå ut ändå. Ner till nollgradigt brukar det gå bra, sen kring noll börjar hon skaka, dock inte överdrivet mycket. Men nu har det varit närmare minus tio och då skakar hon väldigt mycket så vi har valt att inte gå ut med henne. Men i vinter kommer det knappast vara mycket varmare än minus tio så vi vill verkligen lösa det på något sätt för hennes skull.
Jag köpte en för småhundar, men min katt var relativt stor. Och dessutom trebent, så det var alltid ett himla stök med ett tomt hål haha!
Jag har också haft benvärmare jag klippt hål i för framtassen och dragit på som en tröja - de passade perfekt på min kattherre, och satt så att han såklart kunde gå på lådan och sånt perfekt. Han hade den inne när det var fel på mina element och det blev typ 15 grader på nätterna. Jag sov i flera lager och under både täcken och filtar och han frös han med stackarn så han fick en stickad tröja i form av en pensionerad benvärmare. xD
Lycka till!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Lukas envisas också med att gå ut på vintrarna men då får han acceptera att det blir kortare vändor helt enkelt :)
Klart att hon ska ha en tröja om hon fryser. Den här sidan har mycket kattkläder.
Kan du inte ha henne under jackan men så hon kan titta ut o gå runt lite så iaf med henne. Då får hon lite andra intryck iaf. jag har en som är så snäll så, även om det är roligare o gå själv förstås.