Vad kan man göra?
Jag tror att jag upplevt höjden av dumhet (ursäkta ordvalet) men en bekant till mig hade 2 kullar huskatter, hon bor på landet och inga katter var kastrerade men nu ska iallafall de flesta honorna vara kastrerade (alla utom 1). När hon sålde dom dock så hade hon inte vaccinerat, orsaken: "Nej, hinner tyvärr inte de för jag måste bli av med dem då de bor på för trångt utrymme!"… Hon har nu, 1 månad senare köpt en ny, semi-långhårig huskatt som bara var avmaskad, för att "jag tar in nytt för att jag vill få fram långhåriga katter. Den jag har nu är norskskogskatt, angora & Bondkatt"….."Jag vill inte "avla" men någon kull vill jag ta.".. Sen "de vi har knar nu är en fertil hona då hon ÄLSKAR att ha kattungar".. Ja, kan ju bara säga att jag lyckades vräka ur mig både det ena och det andra 😕
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Om hon har så trångt att hon måste skynda iväg kattungarna låter det ju dumt att fortsätta föda upp. Vad gör hon om hon inte hittar hem till framtida kattungar?
#1 Helt ärligt vet jag inte, men förmodar att dom blir utekatter då… Förhoppningsvis kastrerade 🤐
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Åhhh, man blir ju bara så trött… Vad trist att det finns så många med inställningen "jag vill inte avla, men kattungar vill jag ha". Bra att du sa vad du tyckte och tänkte, något kanske gick in i varje fall 😮
//SE*Stjerngläntans
SE*Stjerngläntans Ragdoll