Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1540 ggr
majasund
0

Knöl på "knät"

min mormor och morfar har en katt som bara kom till dem för ganska många år sedan så jag vet inte ras eller ålder, men iallafall när jag var dit till dem idag så hade katten (han heter bara katten Eller miss miss) tassen på ett ganska konstigt sätt den var liksom inge rakt fram utan den "lutade" till höger. När jag, mamma och mormor undersökte honom lite så kände vi även en liten knöl vid knäleden. Så jag undrar nu vad det kan vara? Han är en livligt katt som alltid är glad och älskar att gå på promenader i skogen (han bor alltså ute i en skog vid deras två hus) I somras blev han överkörd av en bli men svansen var det ända som tog skada. Vad vi kan se lider han inte och han har inte heller ont, men man skulle ju ändå vilja veta vad det är! Har ingen erfarenhet av katter. Hälsningar Maja

[Hen]
1

Bor katten i skogen? Eller tar dina morföräldrar hand om honom så han är krastrerad, vaccinerad och försäkrad? Knät behöver nog en veterinär titta på. Ring närmaste veterinär och beskriv knät och be dem om råd! Ni kan även ringa till katt-försäkringsbolaget Agrias telefon-veterinär, det kostar 60 kr som kommer på telefonräkningen. Numret är: 0900-100 51 61

majasund
0

#1 ja han bor i skogen men de ger honom mat, vatten och jättemycket kärlek! Okej ska göra det! Tack för ditt svar!

majasund
0

Men han var kastrerad innan han "flyttade" in hos dem!