Kattunge ensam hemma
Tja !
Hemma har jag en 14 veckors gammal kattunge och den brukar vara hemma på dagar nu när jag är i skolan, men har vart hemma lite med den så den fått sällskap och kärlek.
Men nu tänkte jag att kanske ville sova borta bara 1 dag hos en kompis… och blir orolig för känner mig så sjukt dum på något sätt.. får ångest att lämna den.. men mina pappa kommer ju vara hemma, eller han kommer hem typ 22 ikväll och jag tänkte åka iväg vid 15.30… så undrar hur länge den klarar sig ? för han kanske pratar och gosar lite med katten men inte på det sättet jag gör…
Han har tillgång till mat och vatten och låda då hela tiden och har mängder med leksaker ^^ men ja… vet inte riktigt hur jag ska göra`? blev lite knas nu när jag förklara men hoppas någon fatta hur jag menade :)
känner mig så sjukt dum.. får nog ta och åka lite senare isf…
men jaaa hjälp snälla !
Har ni bara en katt? Isf kan det vara bra att skaffa en till så behöver du inte känna dig elak som lämnar dom för då har dom varandra att leka med 🙂
Men nu är det ju som det är och jag tycker absolut du kan sova hos en kompis en natt, din pappa finns ju hos katten så det är ingen fara.
Det är det att pappa ville bara 1 en katt så kan inte skaffa en till :/
Ja jo jag antar det men känner mig så himla dum :/ för pappa leker ju inte med den direkt.. utan han kanske klappar den då och då men det kanske går bra ändå^^ men ja.. han kommer ju hem ikväll.. hum, usch vad svårt :(
Men ja tack ändå! kändes faktiskt bättre när någon annan skriver att den klarar sig :)
Kanske klappar pappa den extra mycket om den kommer till honom när inte du är där :-)
Det är ju väldigt svårt att inte gosa med en lite kattunge som kommer ;-)
Jag är helt säker på att den klarar sig fint tills du kommer och leker med den imorgon!
Lek den lite trött innan du åker så har den ju lekt färdigt och vill sova några timmar ändå :-D.
Antar att pappa kommer ihåg att mata den om det är du som gör det annars ??
#2 Ja klart den klarar sig, den är ju inte helt ensam 🙂
Och som #3 skriver så kan du leka med den innan du åker och sen kommer den säkert få gos av din pappa. 😉
Jag brukar lämna min kattunge som nu är 10-11 veckor i trädgården där hon leker hela dagarna medan jag är i skolan och tar in henne innan det blir mörkt helt utan problem. Lämnar alltid mat och vatten till henne innan jag går. Och när jag kommer tillbaka för att hämta henne blir hon jätte glad och beter sig som vanligt :)
Men vissa dagar som på helgerna åker jag iväg och lämnar katten ensam med farsan, hon mjauar lite efter mig men sen går hon till pappa och lägger sig bredvid honom på kvällarna. :3
Mon Petite Chouchou♥
#15 Att lämna en så liten kattunge ensam ute, är som att låta en liten femåring springa omkring på egen hand hela dagen….alltså inte en bra idé.
#6 Tror jag nog inte. Hon tycker att det är kul att vara ute, och idag jamade hon för att gå ut i trädgården fastän jag är hemma.
Trädgården är instängd så hon kan inte ta vägen någon annanstans så..
Mon Petite Chouchou♥

.
#7 Så ni har även tak på eran trädgård? För annars kommer hon förr eller senare att klättra över till andra sidan.
#5 Det jag undrar är varför ni har en så liten kattunge utan mamma? 😮
Undrar jag med en kattunge ska stanna his sin mamma till minst 12 v. Och att lämna den lilla ensam ute är faktiskt inte bra!! Och utan uppsyn dessutom :(
Personen i #7 Har en tråd där ni kan läsa om hens katt
Jag tycker det är väldigt ledsamt att katten lämnas helt ensam, utomhus dessutom, hela dagarna 😕
#9 #10 #11
Hon var en vildkattunge som jag hittade i ett trapphus.
Studerar utomlands och vi bor i ett hus med stor trädgård med höga murar. Om det är inte jag så är det min pappa eller grannen som bor under oss som tittar till henne då o då.
Mon Petite Chouchou♥
Pappor brukar vara mer förtjusta i husdjuren än de vill erkänna.
#14 håller med hahaha 😃
Mon Petite Chouchou♥