Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 728 ggr
Niiinah92
0

Nattrutiner, vad är bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan börja med att jag är en nattuggla och sista-minuten person, därför pluggar jag ofta på nätterna. Då brukar det vara knäpptyst i lägenheten och jag ser inte röken av mina två katter, herr klagan och fröken mys som båda ligger och sover nånstans. Sen sker något när jag släcker lampan, oavsett tidpunkt på dygnet, och själv ska sova. De vaknar omedelbart till liv, Spencer börjar prata en massa (när han pratar låter det som att han klagar därav smeknamnet herr klagan) och Stella börjar spinna och kryper upp på mig för att kela och mysa innan hon somnar om på mig istället. Sen växlar Spencer under natten med att sova hos mig, prata en massa, leka högljutt under madrassen, klösa på soffan (sover i en bäddsoffa så syftar på soffdelen under madrassen) och försöka öppna skåpluckor eller garderober. Allt detta hör jag och gör att jag får en ganska reducerad och hackig sömn mellan varven.

Min fråga är vilket som är bäst, leka först sen ge kvällsmaten eller ge maten först och sen leka? samt tidsmässigt när är det bäst? precis innan jag själv ska lägga mig eller nån timme innan? Brukar leka med en da bird-kopia innan läggdags samt laserpekaren. De är innekatter den tiden vi är i lägenheten.

MonicaLagerquist
4

Jag skulle leka rejält med katterna och sen göra mig själv klar för sängen och ge katterna mat det sissta att gjorde innan jag la mig.

Stolt ägare till tre La permer

sagan
1

Om lampan är triggern kanske du kan låta den vara tänd 😉efter du gjort det som är naturligt för dem jaga, äta, putsa och sen sova.