Vilken färg har dom?
Loke: Bruntabby och vit.
Oden: Blåtabby (och vit?).
Sajtvärd Katter iFokus
Oj, nu var jag lite snabb här ser jag angående Odens färg (skrev först Blåtabby och vit). Om han är vit också har han vitt någon annanstans på kroppen förutom runt munnen. Om inte, är han bara Blåtabby.
Sajtvärd Katter iFokus
Tack! :) Oden är nog bara vit i ansiktet, mest grå över kroppen men magen är alldeles gräddfärgad, som beige typ.
Loke är ju både brun,vit,svart och några stänk beige. Skumma kombinationer tycker jag, men ack så vackra! Tack för svar :)
#5 I Lokes fall är det mönstret som gör att det blir olika färger, men hans grundfärg är svart (som är samma som brun) och eftersom han är tabbymönstrad och vit heter färgen bruntabby och vit. Man kan också säga svarttabby och vit (det är samma sak).
Odens grundfärg är också svart, men diluterad ("utspädd") till blå. Han är också mönstrad och det vita kring ögon och mun räknas inte som vitfläck utan är bara en del av mönstret. Att han är beige på magen beror på rufism, som är en brun pigmentering som kan synas hos en del katter och ändra tonen i pälsen, men rufismen räknas inte som en färg. Alltså är Oden bara blåtabby.
Sajtvärd Katter iFokus
#7 Okej! Då hänger jag med! Snällt av dig att svara så utförligt :)
Vilka söta småtussar :D Första bilden är ju helt underbar!
#9 tack :) jag ska rama in de två första bilderna och ha som tavlor här hemma :D
#10 Det förstår jag att du ska, riktigt fina :D