Få upp kattungar i vikt.
Har skaffat 2 kattungar som är ca 4 mån. Men skulle vilja ha upp dom i vikt. I alla fall den ena tycker jag är smal. Men han va tydligen väldigt liten vid födseln . Tips på mat.
vad väger de nu? Känns revbenen tydligt?
Vilket foder ger du idag?
Vägde den som jag tycker är smal han vägde ca 1950 g. kanske inte är så lite för en på 4 mån. ger dom blötmat sen fri tillgång till Bonzita torrfoder för kattungar.
Mera tips
Äggula? Det är energirikt. Du ska kanske inte ge allt på en gång ifall magarna inte klarar det utan lite åt gången. Vad för blötmat?
Dom får mjaus blötmat.

Bozita är inget vidare värst torrfoder, det innehåller för lite kött. Ge ett spannmålsfritt foder med 80% kött och allra minst 20% fett. Äggula är bra att ge, även rått kött och färs av alla dess slag.
Tids nog kommer du vilja att dem går ner i vikt. Så gå inte på vikt utan känn om du känner revbenen utan att behöva trycka allt för mycket. Och dem ska inte synas men kunna skönjas vid rörelse.
Jag skulle ta bort torffodret helt och bara ge fri tillgång på blötfoder tills dem kastreras. Efter det kan vissa börja öka i vikt och man får hålla lite koll och kanske inte ge fri tillgång längre. En rå kycklingvinge i veckan för att tänderna ska må bra är att rekommendera.
Håller med #6
Jag rekommenderar dig att skaffa Orijen eller Applaws torrfoder till dem istället
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Beställde Applaws chicken igår hoppas det kommer i veckan. Det är ju en hel djungel detta med kattmat. Vet att dom har fått friskis där dom föddes. Själv så har jag gett Royal canin i många år till våran andra katt
Vår kattunge som är 17 veckor nu väger ganska precis 1900 gram, tror det beror på från katt till katt, vissa är helt enkelt mindre, andra större. :) Vi ger fri tillgång på både blötmat och torrfoder vilket funkar bra för oss. Och som någon skrev, känn efter hur hullet är snarare än bara vikten, så blir det nog bra!
Han är mycket smalare än sin bror. Men sen va han väldigt liten när han föddes. så det beror väl på det med. Men ska börja ge han lite ägg gula och rå köttfärs