Katt försäkring
svårt varje gång man ska försäkra nåt. Vilket bolag ska man ha . Gäller bara veterinärförsäkring
Jag har en hel försäkring hos Agria och är nöjd med den. När min katt gjorde sig illa betalade de för både vården och medicinen. Så jag har fått valuta för pengarna 🙂
Jag har agria, med lägsta självrisk och max ersättning.
Har också Agria och vart nöjd med dem, inga problem. Ångrar dock att jag bara valde 25 000 i försäkringsbelopp då min kisse gått över detta. Rekommenderar dig att ta 50 000 kr istället :)
Jag har Optimal, 50000kr i veterinärvårdsförsäkring
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Har inte haft några problem med Agria när jag behövt få ut för tidigare djur. Rekomenderar dig däremot att välja medicintillägget, då även det kan bli en omfattande kostnad..
Nackdelen med Agria är att de bara har rörlig självrisk, men vilken typ av självrisk du vill ha är ett val du måste göra själv…
# 5 Agria har en del rörlig och en fast självrisk. 15% rörlig och sen har de 1.000 kr lägsta fasta självrisk. Om något kostar 50.000 kr så betalar du först 1.000 kr och sen 15% av 50.000 kronor.
Agria är den enda försäkringen där du behåller beloppet hela kattens livslängd det är också enda försäkringsbolaget där du kan försäkra en katt äldre än 7 år.
#6 Kanske uttryckte mig slarvigt, men menade att man kan inte välja bort den rörliga delen… Så om du vill ha så låg självrisk som möjligt hos Agria väljer du 1000 kr i fast självrisk + 15% i rörlig självrisk…
Om du istället väljer t.ex. IF så kan du välja att ha 2500 kr i fast självrisk + 0% i rörlig självrisk…
Men personligen så skulle jag inte rekommnedera någon att ta lägsta fasta självtisken på Agria för det gör premien så vansinnigt dyr. Själv har jag 1.600 i fast självrisk och 15%.
Har Folksam, nöjd! 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har Agria 50.000:- och dom sänker det aldrig. Självrisken är numera 1600 och 15% rörlig självrisk. Ville också sänka min självrisk, men det skulle bli 800 mer/år då. Det är ganska saftigt. Den rörliga delen gör mig ingenting. För varje 1000 kronor betalar man 150. Helt överkomligt tycker jag.
Är mer än nöjd :)
Har precis öppnat försäkring i Sveland mest för att min kattunge är dolda fel-försäkrad där och jag tyckte att villkoren och allt man kunde välja till var rätt. Innan hade jag agria och det var väldigt bra med bl.a. direktreglering och trevligt bemötande via kundtjänsten.
Har mina i Folksam men har aldrig behövt använda min försäkring och hoppas att jag aldrig kommer att behöva heller så har inte så mycket att tillägga :)
Har hästarna i IF men när jag hade katt försäkrad hade jag dessa i Sveland. Var nöjd med dem men har inga försäkringar på katterna längre då det inte är lönsamt för min del. Sparar hellre premiepengen och har betalat för katten de få gånger det behövts. På 15 år använde jag aldrig en kattförsäkring.
Medarbetare på djurskydd.ifokus
# 13 Så dina katter är aldrig i behov av veterinärvård men din hästar är det. Skulle nog skippat hästar öht i ditt fall. De förefaller kosta dig mera än vad du lägger ut på dina katter.
Jag är glad så längre jag bara behöver betala försäkringen på mina katter och inte använda den.. För det betyder ju att mina katter mår bra. Att jag inte behövt använda den.
# 15 Instämmer, önskar bara jag kunde säga detsamma då jag fått använda den på en del av mina.
Jag har tre katter hemma och har bara använt det på en av katterna va nog lite felformulerat av mig. ursäkta mig.. 🙂
Verkar som dom flesta har Agria.
#14 Klart det inte blir dyrt om man låter katten ligga hemma utan vård när den blir påkörd
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
# 19 Ja det var vad jag avsåg😭
#19 Ja, det var min första tanke med, även om jag inte skrev det… #13 verkar mer mån om hästarna än hon någosin kommer bli om katterna… Jag har använt mig av Agria både till häst, katt och kanin.. och jag har precis som #13 jobbat i stall och hanterat tonnvis med mediciner..
För att uttala mig till TS har jag aldrig haft problem med Agria - de gångerna det inte varit direktreglering har jag haft pengarna på kontot inom 5 arbetsdagar frånatt de fått papprerna och någon dag senare deras uträkning..