Tips sele till kattunge?
Hej!
Om några dagar kommer vår bengalkattunge hem till oss, en hankatt som heter Dexter och som då är 12 veckor.
Jag sitter precis och gör en större beställning hos zooplus.dk och en till djurbutik och tänkte köpa en första sele när jag ändå är i farten. Det gör inget om han snart växer ut den.
Vilken storlek väljer jag?
Eller någon som har ett smart förslag på märke/storlek från någon annan webbutik med snabb leverans?
De modeller som intresserar mig är typ Puppia eller andra större selar med skön passform.
Kattungesele? Köpte iaf jag och den är liten, men om du vill ha på en gång är det nog det enda
Jag var inne i en fysisk affär idag men de hade bara kattungeselar av modell till kanin, alltså med remmar. Så nu sitter jag och näthandlar istället.
Ok, jo jag handlade mina i en fysisk affär… Men kanske finns storlek kattunge?
Jag hade jätte problem att hitta sele till kattungarna här hemma. Det slutade med att jag packade in kattungarna i transportburen och tog med dem till djurbutiken, där provade vi igenom sortimentet men de drunknade till och med i de selarna som påstods vara till kattunge. Men Iller/marsvins-selen passade bra, de sitter riktigt bra på busarna och de verkar inte alls tycka de är obekväma :)
På djurmagazinet hade dom en hundsele i olika storlekar liknande soft harness från puppia men av märket bessie & barnie som vi köpte till vår kattunge, så ett alternativ är ju att ta med och testa nån sån:)
Tack för era svar! Jag får ta honom till Bromma zoo som förhoppningsvis har större urval.