Bitande på min palm
Vi fick en liten palm av min mamma. Katterna tycker det är deras leksak och ska snutta, slå osv. Sprayade krukan med "cat & dog repellent". Förhoppningsvis hjälper det ett tag. Denna doft gör att de hoppar en halvmeter om de nosar där 😛
Någon om har några andra tips?

Jag kladdar på sambal olek, tabasco eller liknande, det brukar funka :p Biter en gång och aldrig mer :p
Jag sprayade typ tre sprut med min starkaste parfym på en plats i hallen där en av mina katter jämt ville kissa och då slutade hon, haha. 🙂
/ Michelle
Efter en timme gick det tydligen att bita på palmblad igen så nu testar jag med urine off istället. Det är roligt att göra sånt man INTE får tydligen 😉

#3 Urine off är väl ett kissborttagningsmedel? Det är alltså sånt som tar bort lukt. Testa med vätskan ur tabasco, sambal olek eller pepparrot istället :)
#4 Ursäkta inte mycket sömn inatt, skrev fel. Minns inte vad jag testade men det funkade inte heller. Jag vet inte riktigt hur jag ska testa med det du föreslog? Eftersom det är en växt vi pratar om.

#5 Tabasco och såna saker är ju heta röror/såser att krydda maten med. Ta saften/vätskan på fingret, kladda mellan tumme och ett par fingrar och dra längsmed blanden på växten så att det hamnar ett tunt lager på både över- och undersida på alla blad. Har funkat toppen för mig! De ät-vänliga växterna jag INTE kladdat in med detta är alldeles snaggade och jättefula…
Det förstör inte växten?

#7 Inte vad jag har märkt på nån av mina växter. Det är ju inga kemikalier man kletar på, till skillnad från när du sprutar parfym och rengöringsmedel som är fullt av kemikalier.
Tack, ska se vad jag har hemma :)