Köpa veterinärmat på Internet? Hjälp :)
Hej! Jag har i princip alltid köpt min äldre katts specialmat via Animail, eftersom de är en av få som har den via nätet och till bra pris också. Men på senare tid har det strulat en hel del med leveranserna därifrån. Förseningar de tre senaste gångerna och jag har tröttnat, då det inte är särskilt lämpligt att behöva ge katten annat foder mellan varven. Maten finns inte ens i min stad och ändå är staden hyfsat stor. Så nu försöker jag vara ute i god tid :)
Någon som vet vilka nätbutiker där leveranserna faktiskt fungerar som de ska just nu? Har läst även att Zooplus krånglat en del, så vet inte om jag vågar mig på att beställa därifrån.
Som om det inte vore nog så ska även min "nya" katt ha specialfoder nu, i alla fall en tid då hans mage är kass. Svårt att hitta någon som har båda sorterna.
Hur är det med veterinärbutiken.se? Har inte hört någon som handlat därifrån. De verkar ha det jag ska ha, nämligen RC Renal vårfoder och Specific FIW våtfoder.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Då jag beställt från zooplus vid 3 tillfällen och rejäla sändingar så kan jag inte påstå att de krånglar. Jag använder den svenska sidan men det kommer från Tyskland.
även jag gör stora sändningar ofta och aldrig haft bekymmer med att sändningarna är längre än 2-5vardags som de sagt på zooplus.
min hund äter specialmat och jag har börjat beställa från animail då jag vet att de levererar till dörren oavsett om du är hemma eller ej. Missar man zooplus kan man få hämta de på ett ställe långt bort(ej praktiskt om bil saknas).
Animal krånglade första ggn med försening men jag begärde pengakompensation och fick de. Förra ggn tog de 24tim innan varorna kom.
Nu vet jag inte hur lång försening animale haft för dig men ett tips är att beställa tidigare för att räkna in ev förseningar.
Tack för input 🙂
Animail har funkat toppen tills jag började köpa Specific (måste tyvärr använda det en tid). Så det är väl lev. av detta TILL Animail som krånglar, inte Animail i sig kanske. Zooplus har också funkat bra, men det var kommentarer jag sett om att det krånglar massor för vissa nyligen.
Upptäckte hursomhelst att ingen av dessa hade det jag framförallt sökte. Men veterinarbutiken.se samt vetzoo.se verkar ha det. Någon som har erfarenhet? Blir väl till att beställa hursom 😉
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Isf skulle jag gissa, som du är inne på att det är leveranserna till Animail som krånglar. Beställde därifrån i lördags och ska få mina grejer senast onsdag om allt fungerar, kan ju lägga in en input när paketet kommer…
Har tidigare beställt därifrån vid ett flertal tillfällen och aldrig haft problem med de 🙂